همانطور که در مطلب نکات خرید لباس خواب زنانه گفتیم لباس‌های راحتی با توجه به کاربرد خاص خود در مدل‌های متنوعی به تولید می‌رسند. یکی از این مدل‌های لباس راحتی لباس‌ خواب مردانه است که امروزه در بین آقایان طرفداران خاص خود را دارد.

در این مقاله به معرفی انواع لباس‌ خواب‌های مردانه و کاربرد آنها می‌پردازیم. اگر شما هم از خریدارن و علاقه‌مندان به این محصول هستید تا انتها همراه ما باشید.

لباس خواب مردانه چیست؟

بسیاری از مردم عادت دارند که هنگام خواب لباس راحتی روزانه خود را عوض کرده و همیشه از یک لباس مخصوص استفاده کنند. به همین منظور برای چنین افرادی لباس‌هایی با عنوان لباس خواب‌ طراحی شدند.

لباس خواب مردانه نوعی از لباس راحتی است که همانطور که از نامش پیداست در هنگام شب مورد استفاده قرار می‌گیرد.

لباس خواب مردانه یا همان پیراهن شب به گونه‌ای طراحی شده که معمولا از لباس‌های راحتی دیگر کمی بلندتر بوده و تا کمی پایین تر از ران یا زانو را پوشش می‌دهد.

این سبک از لباس‌ها به دلیل داشتن احساس راحتی و همچنین تجربه خوابی دلچسب خریداران زیادی را جذب خود می‌کنند.

اگر بد خواب هستید و احساس راحتی دلخواه در هنگام خواب را تا به حال تجربه نکرده‌اید لباس خواب مردانه ممکن است در این زمینه به شما کمک کند. این لباس‌ها با توجه به سلیقه خریداران در انواع مدل‌ها و پارچه‌های متنوع طراحی و تولید می‌شوند.

لباس خواب مردانه

تاریخچه لباس خواب مردانه

برای پی بردن به تاریخچه لباس زیر و لباس خواب مردانه بهتر است اشاره‌ای به پیدایش اولین لباس زیر مردانه داشته باشیم. اختراع اولین لباس زیر‌ مردانه که شامل شورت‌ها می‌شد به دوران انسان های اولیه بر می‌گردد.

در آن زمان با استفاده از پوست حیوانات و چرم قسمت مربوطه را پوشش می‌دادند. رفته رفته با بیشتر شدن امکانات و تولید پارچه، شورت‌های پارچه‌ای جای خود را به پوشش‌های چرم حیوان دادند.

تمدن یونان و مصر باستان و به دنبالش تمدن چین اولین کشورهایی بودند که مردمش از لباس زیر استفاده می‌کردند به مرور استفاده از لباس زیر به دیگر کشور‌ها راه یافت.

با گذر زمان و استفاده از شورت‌های پارچه‌ای رفته رفته مردم به اهمیت لباس زیر در زندگی پی بردند و شورت‌های مردانه در مدل‌های متنوع‌تر تولید شدند.

تحول در لباس زیر مردانه تابحال همچنان ادامه دار بوده است. به عنوان مثال شورت‌های پادار در اواسط دهه بیست میلادی توسط شرکت اورلست طراحی و به تولید رسیدند. با اینکه این مدل‌ها به نسبت مدل‌های قدیمی راحت تر بودند اما آنچنان که باید مورد استقبال قرار نگرفتند.

در دهه‌های 1970تا ابتدای 1980 تحولات گسترده‌ای در لباس زیر آقایان صورت گرفت. به طور مثال برند‌های معروفی مثل کلوین کلاین مدل‌های متنوعی را طراحی و در بازار عرضه کردند.

با شروع تحولات گسترده توسط برند کلوین کلاین و برند‌ها و مدل‌های دیگر؛ تنوع تولید در لباس زیر‌های مردانه کاملا سرعت گرفت و انواع شورت‌ها، زیرپوش‌ها، گن‌ها و همچنین لباس‌ خواب‌های مردانه تولید شد.

با قرار گرفتن لباس خواب مردانه در ریل صنعت مد روز به روز شاهد مدل‌های متنوع و جذابی در بازار هستیم که در ادامه به توضیح و معرفی انواع این مدل‌ها می پردازیم.

انواع جنس‌های لباس خواب مردانه

لباس خواب مردانه همانند دیگر لباس‌ها با پارچه‌های مختلفی تولید می‌شود. در نتیجه تنوع در پارچه‌های استفاده شده طبیعتا کاربرد خاص خود را به دنبال دارد. برای آشنایی با انواع جنس لباس خواب‌های مردانه همراه ما باشید.

لباس خواب ساتن ابریشم مردانه

جنس ساتن ابریشم در هر نوع لباس خوابی جز محبوب ترین‌ها می‌باشد. از ویژگی های بارز این جنس می‌توان به براق و شفاف بودن، سبک و راحت بودن و همچنین لختی آنها اشاره کرد.

پارچه ساتن ابریشم به دلیل جنبه ظاهری لباس‌های اشرافی، جذابیت آقایان را دو چندان می‌کند. همچنین با پوشیدن لباس خوابی از این جنس می‌توانید نهایت احساس راحتی را تجربه کنید.

از دیگر ویژگی‌های لباس خواب ساتن ابریشم دوام و با کیفیت بودن جنس آن مد نظر است که به همین دلیل در بین آقایان طرفداران ثابت خود را دارد.

بسیاری از خریداران پارچه ساتن ابریشم را با ساتن اشتباه می‌گیرند. بهتر است بدانید الیاف به کار رفته در لباس شب ساتن طبیعی نبوده و بافت معمولی‌ای دارد و برعکس لباس خواب ابریشم با الیاف‌های طبیعی تولید می‌شود.

به همین دلیل استفاده از لباس خواب ساتن ابریشم بسیار به صرفه تر از نوع ابریشم خالص است. همچنین قیمت کمتر آن به نسبت پارچه تمام ابریشم از دیگر مواردی است که محبوبیت این جنس را بیشتر می‌کند.

الیاف به کار رفته در پارچه ساتن ابریشم محصولی را به شما ارائه می‌دهد که در هنگام استفاده و همچنین شست و شو خیلی سریع چروک نشده در نتیجه راحتی در هنگام استفاده را برای شما به همراه دارد.

لباس‌ خواب نخی مردانه

لباس‌های نخی همانطور که از اسمشان پیداست از الیاف‌های طبیعی همانند نخ و پنبه تولید می‌شوند. به دلیل استفاده از الیاف‌ طبیعی احساس راحتی و نرمی را در هنگام استفاده کاملا احساس می‌کنید.

الیاف طبیعی نخ و پنبه باعث می‌شود که پوست شما در هنگام خواب به راحتی نفس بکشد و احساس راحتی بی نظیری را تجربه کنید. همچنین خاصیت نرم و سبک بودن آن از دیگر ویژگی‌هایی است که محبوبیت این جنس را بیشتر می‌کند.

از دیگر ویژگی‌های لباس خواب‌های نخی می‌توان به قیمت مناسب آنها به نسبت ساتن ابریشم اشاره کرد. البته فراموش نکنید که این نوع جنس در مقایسه با ساتن ابریشم خیلی سریع چروک شده که این مسئله برای بسیاری از افراد ناخوشایند است.

اگر لباس خواب نخی انتخاب شماست بهتر است بدانید که چنین پارچه‌هایی معمولا خاصیت آب رفت را نیز به همراه دارند.

 لباس خواب ابریشمی مردانه

بسیاری از افراد به لباس‌هایی از جنس پشم یا فلانل حساسیت دارند و پوست آنها را اذیت می‌کند. اگر شما هم جز این دسته از افراد هستید ما به شما لباس خواب ابریشمی مردانه را پیشنهاد می‌کنیم.

این جنس از لباس خواب به دلیل ویژگی ضد خارش و حساسیت انتخاب بسیاری از خریداران حساس است. از لحاظ زیبایی ظاهری لباس خواب ابریشمی با خاصیت مجلل و براق بودن خود زیبایی اندام شما را دوچندان نشان می‌دهد.

از دیگر ویژگی‌های مهم این جنس که انتخاب بسیاری از خریداران است می‌توان به خاصیت کاهش اصطحکاک پوست اشاره کرد. به همین دلیل است که در هنگام خواب چین و چروک کمتری را روی پوست شما ایجاد می‌کند.

همچنین الیاف به کار رفته در جنس ابریشم به گونه‌ای است که گزینه بسیار مناسبی برای تمام فصول بوده و شما با یک بار خرید این محصول لباس خواب کاملا مناسبی را برای یک سال به همراه دارید.

لباس خواب پشمی مردانه (فلانل)

همانطور که از نام این جنس پیداست الیاف به کار رفته در آن پشم بوده که در شب‌های سرد سال بهترین انتخاب است. همچنین فیبر موجود در پشم به کار رفته دوام این محصول را بشدت افزایش داده و لباس خوابی گرم و مقاوم را به شما ارئه می‌دهد.

لباس پشمی در مقایسه با ساتن و ساتن ابریشم وزن بیشتری دارد. اما برای افرادی که سرمایی هستند و دوام لباس برایشان خیلی مهم است بهترین گزینه خواهد بود.

ویژگی‌های لباس خواب مردانه

یکی از هدف‌های اصلی پوشیدن لباس خواب داشتن خوابی آرام و دلچسب است. علاوه بر این پوشیدن این نوع لباس‌ها از جنبه بهداشتی و روانی نیز تاثیر بسزایی در زندگی شما دارد. به همین دلیل بهترین لباس خواب مردانه باید چنین ویژگی هایی داشته باشد:

  • ضد خارش و حساسیت
  • مقاوم در برابر شست و شو و استفاده زیاد
  • مناسب برای چهار فصل سال
  • رنگ ندادن موقع شست و شو
  • نخ کش نشدن
  • داشتن احساس راحتی در هنگام خواب

انواع مدل‌های لباس خواب مردانه

لباس‌های شب مردانه همانند دیگر لباس‌های راحتی در انواع مدل‌ها طراحی و به تولید می‌رسند. تنوع در تولید‌ مدل‌ها به توجه به کاربردشان انتخاب شما را راحت تر می‌کنند.

تنوع در مدل این سبک از لباس جذابیت‌های خاص خود را به همراه دارد. اگر شما هم از طرفداران لباس خواب هستید در ادامه همراه ما باشید تا به معرفی انوع مدل‌های خواب مردانه بپردازیم.

لباس خواب مردانه دوتکه

در این مدل لباس خواب شما از دو تکه شامل پیراهن شب و شلوار تشکیل می‌شود. پیراهن‌ها معمولا کمی گشاد بوده و با شلوار یا شلوارک خود ست می‌شوند.

این سبک از لباس خواب در انواع جنس‌های ساتن، ساتن ابریشم، نخی و… در طرح‌های ساده و گاهی گل‌دار طراحی می‌شوند. لباس خواب دو تکه مردانه از محبوب ترین انتخاب‌ها در بین آقایان است.

لباس خواب پسرانه دو تکه
لباس خواب پسرانه دو تکه

لباس خواب یکسره

مدلی برای خاص پسندان؛ لباس خواب‌های یکسره نقطه مقابل لباس های دو تکه هستند. در این مدل که به مدل سرهمی نیز معروف است بدن شما را کاملا می‌پوشاند.

جنس این مدل از لباس خواب مردانه به دلیل استفاده از جنس‌های گرم و ضخیم مثل پشم و پنبه و بهترین گزینه برای روز‌های سرد سال است. همچنین این سبک از لباس برای سنین پایین مثل کودکان و نوجوانان نیز طراحی شده است.

روبدوشامبر‌های مردانه

از معروف ترین و همچنین محبوب ترین لباس خواب‌های مردانه باید به معرفی روبدوشامبر‌ها بپردازیم.

بسیاری از آقایان مدل‌های دیگر را کنار گذاشته و همیشه روبدوشامبر‌ها را انتخاب می‌کنند، اما چرا این مدل در بین .خریداران محبوب ترین است؟

روبدوشامبر‌

کاربرد این سبک از لباس معمولا برای خواب و ریلکس کردن است. طراحی در این مدل به گونه‌ای است که قسمتی تا زیر زانو را پوشش داده و با یک کمربند از جلو بسته می‌شود.

روبدوشامبر‌ها معمولا در پارچه‌های ساتن و ساتن ابریشم به تولید رسیده و جذابیت و زیبایی ظاهری شما را دو چندان می‌کنند.

لباس خواب ست زوجین

بسیاری از زن و شوهر‌ها علاوه بر لباس‌های دیگر دوست دارند لباس خوابشان نیز همانند هم باشد. به همین دلیل لباس خواب‌های مردانه را با لباس خواب زنانه همسرشان ست می‌کند.

استفاده از لباس‌ خواب‌های ست علاوه بر تجربه احساس راحتی و خوابی دلچسب، احساس همبستگی و همچنین زیبایی بیشتری را برای شما به همراه دارد.

نکات لازم برای نگهداری لباس خواب مردانه

لباس خواب‌ها وابسته به جنسی که دارند معمولا با قیمت‌های نسبتا بالایی به فروش می‌رسند. به همین دلیل بهتر است به بهترین شکل ممکن از آنها نگهداری کنید.

شست و شوی لباس خواب

تا جایی که امکان دارد هنگام شست و شو این سبک ازلباس‌ها از آب بسیار داغ استفاده نکرده چونکه علاوه بر صدمه زدن به بافت طبیعی پارچه چروکی زیادی را برای شما به همراه دارد.

خشک کردن

بعضی از جنس‌ها ممکن است در مقابل نور مستقیم خورشید تغییر رنگ داده و کیفیت آنها زودتر از زمانی که باید ار بین برود، به همین دلیل برای خشک کردن آنها را در دمای مناسب بگذارید.

اتو کشی

جنس بعضی از لباس خواب ‌ها حساس بوده و با اوتوکشی‌های مداوم ممکن است کیفیت اولیه خود را به زودی از دست بدهند، به همین دلیل همیشه سعی کنید جنس‌هایی را انتخاب کرده که کمتر چروک می‌شوند.

راه کار دیگر اینکه اگر لباس انتخابی شما چروک می‌شود در حالت کمی نم دار بسیار سطحی آن را اوتو زده و با همان حالت نیمه نم دار آن را آویزان کنید تا کمتر آسیب ببیند.

مزایای پوشیدن لباس خواب مردانه

ممکن است بگویید اصلا چه لزومی دارد که در هنگام خواب حتما لباس خود را عوض کرده و از لباس خواب‌های متنوع استفاده کنیم در پاسخ به این سوال به طور خلاصه به موارد زیر می‌پردازیم.

 تجربه راحت ترین و بهترین خواب ممکن

در نگاه اول شاید ساده به نظر برسد، اما با تنها یک بار تعویض لباس روزانه خود با لباس خواب مورد نظر احساس راحتی در هنگام خواب را کاملا احساس می‌کنید.

داشتن شخصیتی متفاوت

در نگاه عامه مردم افرادی که بین لباس راحتی روزانه و لباس شب خود تفاوت قائل می‌شوند همواره از شخصیت بالا و متفاوتی برخوردارند و به عبارتی جایگاه اجتماعی بالایی دارند.

افزایش اعتماد به نفس و زیبایی

لباس خواب‌های مردانه به گونه‌ای طراحی شده که با پوشیدن انواع مدل‌های آن سبک زندگی متفاوتی را تجربه کرده و زیبایی ظاهری شما را دو چندان می‌کند، در نتیجه تمامی این‌ها، اعتماد به نفس شما را کاملا افزایش می‌دهد.

سخن پایانی

همانطور که گفتیم کاربرد اولیه لباس خواب مردانه داشتن احساس راحتی دلخواه در هنگام خواب است. تنوع در این سبک از لباس باعث شده که هر مدل کاربرد خاص خود را داشته باشد.

با توجه به اینکه لباس خواب‌ها معمولا قیمت نسبتا بالایی دارند سعی کنید مدلی را انتخاب کنید که بهترین وبیشترین کیفیت ممکن را داشته باشد تا حداقل با یک بار هزینه مدت زمان زیادی از آن استفاده کنید.

مثل همیشه پیشنهاد ما به شما انتخاب لباس‌هایی از جنس الیاف طبیعی است. با انتخاب بهترین مدل بهترین رویاها در انتظار شما هستند.


1 دیدگاه

ریحانه علیزاده · دسامبر 10, 2023 در 9:34 ب.ظ

سلام
معرفی خوبی بود. بعضی از این محصولات رو ندیده بودم، ممنون که باعث شدید با این محصولات آشنا بشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *