سوتین‌های اسفنجی در انواع متفاوت و با کاربردهایی متمایز از یکدیگر طراحی و تولید شده‌اند. شناخت انواع سوتین‌ها و کاربرد آن‌ها به شما کمک می‌کند که در هر زمان و با توجه به لباس خود سوتین مناسب را انتخاب نموده و نیازتان به درستی برطرف شود. برای مثال هنگام ورزش کردن سوتین ورزشی یا با لباس‌های شب و مهمانی سوتین اسفنجی یا تور دار یا دکلته مناسب است.

فراموش نکنید که کاربرد سوتین قبل از زیبایی، نگهداری و راحتی بیشتر سینه‌های شماست. در این مطلب به معرفی کامل سوتین اسفنجی و مزایا و معایب آن میپردازیم.
انواع سوتین اسفنجی

سوتین چیست؟

سوتین نوعی لباس زیر زنانه است که هدف اصلی آن نگهداری و حفظ پستان‌ها است. اهدافی مانند جلوگیری از افزایش اندازه پستان، ملاحظات زیبایی و عملی نیز از دیگر مواردی است که در کنار هدف اصلی ایجاد گردیده اند. سینه‌بند های مختلفی، در زمان‌های متفاوت و برای رفع نیازی که همان زمان ایجاد گردیده بود به ترتیب طراحی و تولید شده‌اند. مثلاً سوتین‌های ورزشی در زمان حضور پررنگ بانوان در ورزش‌ها و رقابت‌های ورزشی طراحی و تولید شد.
سوتین سیاه

سوتین از چه زمانی اختراع شده و مورد استفاده قرار گرفت؟

عامل اختراع و به وجود آمدن سوتین نیازی ساده اما بسیار مهم بود. پیش از سال 1919 ، سوتین‌ها فرمی شبیه کرست با طولی کوتاه تر داشتند. طراحی لباس ها به تبعیت از مد و فشن به‌سرعت در حال تغییر و تحول بود اما لباس های زیر هیچ تغییری نمی‌کردند چراکه قسمت کمی از آنها از زیر لباس‌ها مشخص بود و کسی به طراحی و زیبایی آنها اهمیتی نمی‌داد.
پس از مدتی مری جیکوب دوتکه دستمال پارچه‌ای کوچک را برداشته و آنها را به یکدیگر متصل کرد و سوتین مناسبی برای زیر لباس خود که پشتش باز بود درست کرد. این کار او باعث شد توجه بانوان به زیبایی بصری و همینطور راحتی بیشتر سوتین‌ها به نسبت کرست‌ها جلب شده و سوتین‌ها را به‌عنوان لباس زیر، جایگزین کرست ها کنند.
مری جیکوب، خود، تولید سوتین‌ها را آغاز کرد و پس از مدتی به دلایلی حق ثبت اختراع خود را 9011 دلار به شرکت کرست برادران وارنر فروخته و باعث شد این شرکت از این اختراع و فروش سوتین 90 میلیون دلار کسب درآمد کند.
سوتین اسفنجی گیپور

سوتین اسفنجی چیست؟

این نوع سوتین یکی از پرکاربرد ترین سوتین ها برای بانوان است که در طراحی و تولید آن از اسفنج یا پد استفاده می‌شود. این سوتین زمینه‌ی آن را دارد که طرح‌های متنوعی مثل (قلبی، سبیلی، چشمی و غیره) نیز از آن تولید کرد.
این نوع سوتین‌ها فرم بسیار جذاب و زیبایی به سینه‌های خانم‌ها داده و به همین دلیل یکی از انتخاب‌های پرطرفدار بانوان است.
به عبارتی در کشوی لباس زیر همه ی خانم‌ها حداقل یک سوتین اسفنجی به خاطر کاربرد بسیار زیاد و جذابیت آن وجود دارد.
سوتین اسفنجی و شورت فانتزی زنانه

سوتین اسفنجی فانتزی

سوتین های اسفنجی فانتزی از انواع پرکاربرد و پرطرفدار سوتین‌های اسفنجی که اخیراً بسیار بین خانم‌ها باب شده است سوتین‌های اسفنجی فانتزی است. این نوع سوتین‌ها در انواع متفاوت و با رنگ‌بندی های زیبا و متنوعی که دارند توجه بانوان را به خود جلب می‌کنند. سوتین‌های اسفنجی گیپور دار معمولاً برای استفاده در زیر لباسهای مجلسی که پشت باز داشته یا مقداری از سوتین از زیر آن مشخص است استفاده می‌شوند. همچنین سوتین‌های رنگارنگ و با طرح‌های جذاب و فانتزی به لباس‌های شما نیز جذابیت می‌بخشند و ترکیب بصری زیبایی به وجود می‌آورد. رنگ و طرح لباس‌های زیر این روزها بسیار بیشتر از قبل حائز اهمیت بوده و به عبارتی لباس‌های زیر بهنوعی مانند اکسسوری‌ها، در استایل بانوان موثر هستنند.

کاربرد و مزایای سوتین اسفنجی

در این نوع سوتین‌ها معمولاً در محل کاپ‌ها، پد اسفنجی قرار میگیرد و وجود این پدها باعث افزایش زیبایی ظاهری فرم سینه‌های بانوان، ایستایی و عدم تکان‌های زیاد هنگام حرکت، حل ظاهری نامتقارن بودن سینه‌ها و همچنین پر تر به نظر آمدن آن‌ها می‌شود. سوتین‌های اسفنجی خود در دو نوع فشرده و ابری در دسترس بوده و هرکدام ویژگی‌های متفاوتی با هم دارند.
سوتین با پد اسفنجی

تفاوت سوتین اسفنجی با پد فشرده و بادی

قسمت پد در نوع فشرده این سوتین‌ها از یک لایه اسفنج فشرده شده تولید می‌گردد. این اسفنج معمولاً برای کسانی است که تمایلی به بزرگتر دیده شدن سینه‌هایشان ندارند و موردی که به آن اهمیت می‌دهند گرد شدن و خوش فرم شدن سینه‌ها است.
در مقابل، خانم‌هایی که سینه‌های کوچکتری دارند سوتین‌های اسفنجی بادی را انتخاب میکنند که حدود دو سایز به سینه‌هایشان اضافه شود. این نوع سوتین‌ها هم برای لباس‌های مجلسی و هم در استفاده روزانه انتخاب مناسبی برای خانم‌هاست و بین بانوان از این نوع سوتین اسفنجی بسیار استقبال می‌شود.

گردش هوای بیشتر در سوتین های ابری

مزیت دیگری که این نوع سوتین‌ها بر انواع چسبان و پلاستیکی دارند، جابه‌جایی هوا است. همچنین با توجه به ابری بودن آنها فشار کمتری به بافت ها و غدد سینه و لنف وارد می‌شود. از آنجا که یکی از دلایل اصلی سرطان سینه استفاده از سوتین های تنگ و سفت می‌باشد، لذا این نوع سینه‌بند فشار کمتری به پستان‌ها وارد کرده و هوای لازم جهت بافت‌ها و غدد را به پستان می‌رساند.
سوتین اسفنجی توری

تاثیر جنس پارچه و پد سوتین در سلامتی

مورد مهم دیگری که بسیار حائز اهمیت است نوع جنس پارچه‌ی سوتین و پدهای آن است. جنس مرغوب یک سوتین باعث کاهش رطوبت در ناحیه سینه، کاهش ابتلا به بیماری‌ها و قارچ پوستی، کاهش فشار به سینه و ابتلا به سرطان، جلوگیری از افتادگی سینه می‌شود.
ازآنجا که سوتین های اسفنجی بخش‌های برجستگی سینه را به‌خوبی پوشش می‌دهند بسیار برای استفاده در زیر لباسهای نازک و بدن‌نما مناسب‌اند
سوتین کوچک

آیا سوتین اسفنجی باعث کوچک شدن سینه‌ها می‌شود؟

حتماً شما نیز این جمله را شنیده‌اید و شاید به صحت آن نیز شک کرده‌اید؛ اما واقعیت آن است که تاکنون از نظر علمی و پزشکی هیچ مدرک و آزمایشی که این ادعا را تائید کند وجود نداشته است. تنها موردی که با اطمینان وجود دارد آن است که سوتین اسفنجی می‌تواند از بزرگتر شدن سینه جلوگیری کند.

آیا سوتین اسفنجی ضرر دارد؟

در کل استفاده از سوتین‌های تنگ و باکیفیت‌های پایین در هر نوع و مدلی مضر است و باعث بالا رفتن ریسک سرطان پستان و بیماری‌های پوستی میشود. اما عوارض این نوع سوتین با توجه به وجود پد و اسفنج کمتر است و فشار وارد به سینه را کمتر می‌کند.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *