اول از هرچیز پارچه گیاهی چیست؟

اول از هرچیز پارچه گیاهی چیست؟

این سوالی است که همیشه ذهن خریدار‌های مخصوص خود را مشغول می‌کند، زمانی که الیاف به کار رفته در روند تولید محصولات پارچه‌ای، شامل الیاف طبیعی مثل: پنبه، نخ، گیاه بامبو و… باشد آن‌ نوع پارچه را، پارچه‌های گیاهی تعریف می‌کنیم که با قیمت و کیفیت بالا در بازار عرضه و به فروش می‌رسند.

دغدغه‌های مخاطبان پارچه‌های گیاهی

دغدغه‌های مخاطبان پارچه‌های گیاهی

از جمله مسائلی که خریدار‌ها هنگام خرید با آن درگیر هستند انتخاب بین زیبایی لباس‌ زیر مورد نظر و کیفیت بالای آن است اما لباس‌ زیر‌های شیک و چشم‌گیر معمولا در قالب شکل ظاهری خلاصه شده و کیفیت دلخواه مشتری را ندارند پس عده‌ای کیفیت را بر زیبایی ظاهری ترجیح داده و پارچه‌هایی با الیاف طبیعی و شورت‌های گیاهی را انتخاب کرده و در نهایت با تعریف و تمجید فروشنده، و شک و تردید‌های خود مغازه را ترک می‌کنند.

اما آیا واقعا الیاف به کار رفته در چنین پارچه‌هایی الیاف طبیعی یا به اصطلاح گیاهی است؟

ملاک تشخیص پارچه و لباس‌ زیرهای به ظاهر گیاهی با پنیه یا بامبو چیست؟

و چنین محصولاتی چه معایب یا مزایایی دارند و سوالاتی از این قبیل که معمولا ذهن خریدا‌رهای خاص خود را درگیر می‌کند.

به دلیل استقبال زیاد خریداران از این نوع محصول احتمالا شما هم یکی ازمشتری‌ها هستید پس همراه ما باشید تا به بررسی آنها بپردازیم. در ادامه به توضیح ویژگی‌های مثبت و منفی این محصول می پردازیم.

مزایای لباس زیر گیاهی

مزایای لباس زیر گیاهی

کافیست اولویت شما کیفیت جنس محصول باشد، فروشنده به محض فهمیدن، کیفیت آن لباس را برای شما دو‌چندان توضیح می‌دهد اما آیا اغراق است یا نه شما واقعا با جنسی با کیفت دلخواه رو به رو هستید؟

اولین چیزی که نظر خریداران این نوع محصول را به خود جلب می‌کند نرم و لطیف بودن جنس محصول است که معمولا به اشتباه، گیاهی بودن این سبک لباس‌ها در نرم و لطیف بودنشان خلاصه می‌شود که در اصل این ویژگی به خاطر مواد به کار گرفته شده در الیاف است که مواد پایه‌ای آن حالتی با خاصیت کشسانی دارد و باعث نرمی لباس می‌شود، با‌ این‌ وجود لطیف بودن پارچه همچنان ملاک اولیه خیلی از خریداران است که هنگام پوشیدن احساس راحتی بیشتری را منتقل می‌کند

از دیگر مزایای لباس‌ زیرگیاهی که معمولا اولویت دوم مشتری‌های این جنس از لباس‌ها است کاهش عفونت در قسمت های مورد نظر بدن است مخصوصا در فصل تابستان که بدن تعریق بالایی دارد و این ویژگی مثبت باعث می‌شود که به نسبت دیگر پارچه‌های معمولی چند پله بالاتر قرار بگیرد.

از دیگر ویژگی‌های مثبت این محصول نیز می‌توانیم به کیفیت و مقاومت بالای این نوع پارچه ها در هنگام شست‌‌و‌شو اشاره کنیم که قطعا انتخاب اول و آخر هر خریدار در ازای هزینه‌ای که پرداخت می‌کند می‌باشد، همچنین در روند شست و شو چنین پارچه هایی نسبت به انواع دیگر پارچه ها سریع‌تر خشک می‌شوند و همین ویژگی باعث می‌شود مخاطبان خاص خود را بهتر جذب کند.

درکل لباس‌ زیر گیاهی، شورت گیاهی، و پارچه‌هایی با الیاف طبیعی که در قالب پارچه‌های گیاهی تعریف می‌شوند نسبت به دیگر محصولات هم‌ گروه خود در بازار،مثل لباس زیر‌های معمولی بسیار نرم‌‌تر و راحت‌تر هستند و از طرفی هنگام شست‌و‌شو دوام بالایی دارند، با این وجود ممکن است بپرسید چرا هنوز لباس زیر‌های دیگر همچنان مشتری‌های ثابت خود را دارند؟

آیا مزایای پارچه‌هایی با الیاف طبیعی درصد بالایی را تضمین می‌دهد؟ یا نه خرید این محصولات بیشتر تحت‌تاثیر تعریف و تمجید‌های فروشندگان است و الیاف به کار رفته می‌تواند آنقد‌‌ر‌ها هم مرغوب و عالی نباشد؟

اگر درگیر چنین سوالاتی هستید در ادامه با ما باشید تا به معایب شورت گیاهی بپردازیم.

عوارض لباس زیر گیاهی

عوارض لباس زیر گیاهی

هیچ جنس خوبی همیشه تمام و کمال و به دور از عوارض نیست.در کنار ویژگی‌های مثبت این سبک پارچه‌ها که معمولا با چاشنی اغراق فروشنده‌ها همراه است ویژگی‌های منفی این محصولات را بررسی می‌کنیم.

اگر عده‌ای با استفاده از این نوع سبک لباس‌ها رضایتی با درصد بالا دارند، عده ای هم به سهم خودشان دچار عوارض استفاده از این محصول می‌شوند، از جمله عوارض‌های آن میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

ایجاد حساسیت‌های پوستی بدون در نظر گرفتن زنانه یا مردانه بودن محصول که با توجه به عادت‌های پوستی در هر فرد متفاوت است و از طرفی این حساسیت‌ها در ادامه خارش‌های طولانی مدتی را به دنبال دارد مخصوصا در افرادی که در رده سنی پایین و حتی دوره بلوغ قرار می‌گیرند و پوست حساسی دارند ممکن است این حساسیت‌ها بیشتر خود را نشان دهد.

در قسمت معایب شورت گیاهی کم کم متوجه می‌شویم که الیاف به کار رفته در این نوع لباس‌های‌زیر در بیشتر مواقع الیاف طبیعی از قبیل بامبو یا پنبه و لباس‌های نخی که هنوز پرطرفدار‌ترین نوع خود در بین مردم هستند، نبوده و از الیاف مصنوعی استفاده شده، در نتیجه باعث می‌شود در موقع تحرک مخصوصا هنگام فصل تابستان که بدن تعریق بالایی دارد شورت به بدن چسبیده و باعث اذیت شدن فرد و لباس های دیگر شود.

ظاهر‌پسندان پارچه‌های  گیاهی بخوانند

ظاهر‌پسندان پارچه‌های  گیاهی بخوانند

از دیگر ترفند‌هایی که در تولید این نوع پارچه ها با هدف جذب خریدار استفاده می‌شود انتخاب رنگ‌های جذاب، شاد و چشم‌گیر در تولید محصول است که باعث‌ می‌شود از پشت ویترین به ما چشمک بزنند اما آنچه پشت این زیبایی‌های ظاهری و بازی رنگ‌ها با چشم خریدار پنهان شده، بافت زیادی از رنگ‌های شیمیایی است که با خیال راحت و بدون فکر کردن به سلامتی پوست و بدن شما جا خوش کرده‌اند که به طبع ضرر‌های بدیهی خود مثل حساسیت‌های خاص پوستی و حتی زمینه‌سازی برای بیماری‌های سرطانی و… را به دنبال دارد.

قیمت شورت گیاهی

قیمت شورت گیاهی

با همه این تفاسیر زمانی که شورت یا پارچه گیاهی مورد نظر شما با قیمت خیلی مناسب و حتی ارزان در بازار عرضه شده و به فروش می‌رسد قطعا الیاف به کار رفته در آن الیاف طبیعی نبوده و الیاف مصنوعی با قیمتی گول‌زننده جای خود را به اصل جنس می‌دهد در نتیجه اکثر لباس زیر‌های گیاهی موجود در بازار که با قیمت مناسب و حتی معمولا ارزان به فروش می‌رسند در اصل شامل حقههای بازارگرمی فروشندگان منفعت طلب بوده و مصنوعی بودنشان در لا‌به‌لای تعریف و تمجید‌های فروشنده‌ها و زیبایی ظاهری محصول گم می‌شود.

اگر شما هم مشتری ثابت این نوع پارچه‌ها هستید و سلامتی پوست خود و مخصوصا فرزند دلبندتان مهم است همیشه بخاطر داشته باشید که لباس‌ زیر گیاهی با کیفیت، هیچوقت با قیمت ارزان به فروش نمی‌رسد.

بدن شما بخشی از روح شماست، به لطافت روح خود درست اهمیت دهید.