در هنگام خرید که بخشی جذاب از روزمره ما را تشکیل می‌دهد، معمولا اول از هر چیز به دنبال زیبایی ظاهر و کیفیت محصول مورد نظر هستیم. و در انتها با چندین بار استفاده آنها را در کنار دیگر لباس‌هایمان رها می‌کنیم.

بعضی از خریداران معمولا بیشتر وقت خود را صرف انتخاب لباس مورد نظر خود می‌کنند و بعد از خرید دقت زیادی به فرآیند نگهداری از لباس خود نمی‌کنند.

بهتر است بدانید اگر شما بهترین و باکیفیت ترین جنس موجود در بازار را بخرید ولی بعد از خرید نحوه مراقبت و نگهداری از آنها را ندانید و اصول بهداشتی را رعایت نکنید اول از هر کس به سلامت جسم خود ضربه می‌زنید چرا که لباس‌های زیر همیشه با بدن شما تماس مستقیم دارند.

ما در اینجا در کنار شما هستیم تا با مرور مطالب در نظر گرفته شده هر آنچه را که باید درباره رعایت بهداشت لباس زیر و بهداشت فردی و حتی نحوه نگهداری آنها بدانید به شما یاد آوری کنیم پس تا انتها همراه ما باشید.

شستن لباس زیر

نکات بهداشتی در لباس زیر

لباس‌های زیر همانطور که از نامشان پیداست تماس مستقیم با پوست و بدن شما دارند و بخش مهمی از سلامت شما را تشکیل می‌دهند. به همین خاطر در خرید انواع آنها بهتر است که نهایت دقت خود را به کار ببرید.

به فرض مثال که شما بهترین لباس زیر موجود در بازار را هم خریدید آیا این به تنهایی کفایت می‌کند و شما دیگر نباید هیچ کاری انجام دهید؟

بسیاری از افراد به اشتباه فکر می‌کنند زمانیکه لباس مورد نظر خود را خریدند تنها کاری که لازم است انجام دهند استفاده مدوام از آنهاست که معمولا هم با بی دقتی از آنها استفاده می‌کنند.

شورت شسته شده

نکته اصلی تازه از اینجا شروع می‌شود یعنی دقیقا بعد از فرآیند خرید، وظیفه اصلی شما نحوه نگهداری درست و چگونگی رعایت بهداشت لباس زیر است که البته بسیاری از افراد به آن هیچ توجهی نمی‌کنند و خرید محصول را مرحله نهایی می‌دانند.

اگر شما هم به سلامت پوست و بدن خود اهمیت می‌دهید در ادامه همراه ما باشید تا به توضیح انواع روش‌های رعایت بهداشت فردی و بهداشت لباس زیر بپردازیم.

چند روز یکبار لباس زیر را عوض کنیم؟

ممکن شما هم جز آن دسته از افرادی باشید که بنا به هر دلیلی نمی‌توانید زود به زود دوش بگیرید و لباس‌های خود را عوض کنید. چرا که بسیاری از افراد معتقدند فقط زمانی باید لباس‌هایشان را عوض کنند که دوش گرفته باشند.

ممکن است شرایط استحمام همیشه وجود نداشته باشد. یا به دلیل حساسیت‌ خشکی پوست این امکان برای شما فراهم نباشد. در نتیجه به دلیل تعریق و همچنین جذب رطوبت در ناحیه‌های تناسلی عفونت‌های خاص خود و بوی نا مطبوعی را به دنبال دارد.

به همین دلیل پیشنهاد ما به شما این است  که اگر فاصله زیادی بین حمام کردنتان وجود دارد حداقل لباس‌زیر‌هایتان را هرچند روز یک بار حتما عوض کنید.

اینکه این بازه زمانی چند روز یک بار باشد بستگی به مقدار تعریق و همچنین میزان ترشحات در ناحیه تناسلی شما بوده و در تمامی افراد نسبی است.

اما به طور کلی در طول دوره حمام اول تا دوم بهتر است حداقل یک بار لباس زیر خود را عوض کنید، زمانی که کمترین بوی نامطبوعی را احساس می‌کنید لباس زیر شما هشدار می‌دهد که به تعویض نیاز دارد.

لباس های زیر

رعایت بهداشت شورت

شورت‌ها مستقیما مهمترین و حساس‌ترین قسمت بدن ما را پوشش می‌دهند. به همین دلیل بسیاری از افراد به دنبال شورت‌هایی تولید شده از الیاف طبیعی و با بهترین کیفیت ممکن هستند.

اما آیا همین یک مسئله به تنهایی کفایت می‌کند؟ قطعا نه، ناحیه تناسلی به دلیل جذب رطوبت و ایجاد ترشحات طبیعی بدن همیشه در معرض انواع عفونت‌ها و حساسیت‌های متفاوتی است.

به همین دلیل اگر دیر به دیر استحمام می‌کنید، حتما چند روز یکبار شورت خود را عوض کنید. همچنین در دوران قاعدگی و حتی روز‌های عادی بعد از شست و شو آنها را در مقابل نور مستقیم آفتاب پهن کرده تا اگر باکتری‌هایی به جا مانده از بین بروند.

از دیگر نکته‌های رعایت بهداشت شورت‌ها می‌توان به نحوه شست و شوی آنها اشاره کرد. بهتر است آن ها را با پودر‌ یا مایع شوینده مناسب و همچنین آب ولرم بشویید تا باکتری‌ها راحتر از بین بروند و همچنین دوام پارچه‌ها از بین نرود.

حتی اگر تعویض شورت یا شستن یک روز درمیان آنها برایتان سخت است می‌توانید از پد‌های کوچک روزانه بدون حساسیت استفاده کنید. بسیاری از خانم‌ها استفاده از چنین پدهایی را به تعویض و شست و شوی مداوم تا استحمام بعدی ترجیح می‌دهند.

رعایت بهداشت سوتین

سوتین‌ها بخش مهمی از پوشش بالاتنه اندام شما را تشکیل می‌دهند و طبیعتا تماس آنها با سینه‌ها ارتباط مستقیمی با سلامتی بدن شما دارد.

از آنجا که اکثر خانم‌ها در معرض بیماری سرطان سینه قرار دارند اول از هرچیز بهتر است در طول روز کمتر از 12 ساعت از سوتین‌ها استفاده کنید و بیشتر به بهداشت بالا تنه خود اهمیت دهید.

فعالیت‌های روزانه طبیعتا تعریق زیادی را به همراه دارند و از آنجا که سوتین‌ها قسمتی نزدیک به اطراف زیر بغل را پوشش می‌دهند بیشتر در معرض جذب عرق و رطوبت قرار دارند. و در صورت عدم رعایت بهداشت فردی ممکن است بیماری‌های پوستی در این ناحیه ایجاد شود.

اگر احساس عرق کردید یا رد دوخت سوتین شما روی بدنتان است بهتر است تا فاصله حمام بعدی آن را تعویض کنید. و از سوتین های استاندارد تر و راحت تر استفاده کنید تا فشار بر سینه‌های شما وارد نشود.

همچنین در کنار رعایت بهداشت برای حفظ سلامتی پوست و بدن خود در هنگام خواب بهتر است که از لباس زیر استفاده نکرده و در طول روز مدت زمان کمی از آنها استفاده کنید.

با کمترین تعریق در قسمت بالاتنه بیشترین سطح بهداشت وهمچنین سلامت لازم را برای خود رقم بزنید.همچنین بعد از فعالیت‌های باشگاه نیز حتما شورت و سوتین خود را بشویید. و با لباس‌های استفاده شده روز قبل ورزش نکنید.

زیرپوش عرق کرده

رعایت بهداشت زیرپوش

زیرپوش‌ها نقش مهمی در تعریق و بهداشت فردی ما دارند. درباره رعایت بهداشت زیرپوش‌ها اول از هرچیز باید به ناحیه زیر بغل اشاره کنیم.

مقدار تعریق روزانه در ناحیه زیر بغل بیشتر قسمت‌های دیگر بدن است. به همین دلیل سعی کنید همیشه بهداشت زیر بغل خود را رعایت کرده و مو‌های زائد زیر بغل را زود به زود شیو کنید.

رعایت بهداشت زیربغل باعث می‌شود در هنگام عرق کردن بدنتان بوی نامطبوع کمتری را داشته باشد. همچنین تعویض مرتب زیرپوش‌ها از دیگر راه‌هایی است که در بهداشت آن قسمت نقش بسزایی دارد.

از لباس زیر خود چند وقت استفاده کنیم؟

مدت زمان استفاده از لباس زیر نسبی است. میزان استفاده و ترشحات بدن هر فرد با فرد دیگر متفاوت است به همین دلیل زمانیکه احساس کردید لباس زیر شما کمترین مقدار عرق و کثیفی و لک را دارد بهتر است آن را عوض کنید.

درصورت استفاده مداوم از آنها، حدود سه ماه یکبار آنها را دور ریخته و از لباس زیر‌های جدید استفاده کنید.

شروع کهنگی لباس‌های زیر باعث می‌شود که کارایی لازم در حفظ بهداشت فردی را از دست بدهند. به همین دلیل پوشیدن مجدد آنها از لحاظ بهداشتی صحیح نیست.

رعایت بهداشت فردی در استفاده از لباس زیر

درست است که تعویض به موقع لباس‌های زیر بخشی از بهداشت فردی ما را تشکیل می‌دهند، اما نیمی از این بهداشت فردی نیز به عهده خودمان است.

بهتر است بگوییم تا زمانیکه ما بهداشت فردی در قسمت زیر بغل و ناحیه تناسلی را رعایت نکنیم تعویض به موقع لباس‌ها هیچ تاثیری در سلامتی و بهداشت بدن ما ندارد.

در نتیجه شیو کردن موهای زائد در قسمت‌های مربوطه اولین و موثرترین راه در رعایت بهداشت فردی شماست. و در ادامه تعویض به موقع و شستشوی صحیح لباس زیر بهداشت فردی شما را تکمیل می‌کند.

چند روز یکبار لباس زیر ها را بشوریم؟

در حالت کلی بهتر است هر سه روز یکبار لباس زیر خود را بشوریید. اما با توجه به متفاوت بودن مقدار تعریق و ترشحات طبیعی بدن این بازه زمانی برای افرادمتفاوت است.

زمانیکه احساس کردید لباس زیر شما بوی نامطبوعی می‌دهد یا قسمت‌هایی از آن کمی رنگ و لک گرفته دقیقا زمان مناسبی است که آنها را بشورید.

شوینده لباس

شست و شو با دست یا ماشین؟

پاسخ به این سوال کاملا بستگی به جنس لباس شما دارد. اگر از لباس زیر‌های تولید شده از الیاف طبیعی استفاده می‌کنید به دلیل بافت حساسی که دارند بهتر است که آنها را با دست بشورید.

همچنین از پودرها و مایع های شوینده، با توجه به علائم روی لباس و جنس پارچه استفاده کنید. و بهتر است لباس‌های زیر را به صورت جدا از لباس های دیگر بشویید.

سخن پایانی

دقت در هنگام خرید نیمی از کار است و بخش مهم‌تر آن که شامل رعایت بهداشت فردی می‌باشد به عهده شما خریداران عزیز است.

با تعویض و شست و شوی به موقع لباس‌ها، شیو کردن موهای زائد و همچنین استفاده به اندازه از لباس زیر به راحتی می‌توانید سطح بهداشت فردی خود را افزایش دهید.

افزایش سطح بهداشت فردی اول از هرچیز سلامتی و راحتی شما را به دنبال دارد. با جدی گرفتن نکته‌های بعد از خرید به راحتی سلامتی خود را رقم بزنید. ممنون که تا انتها همراه ما بودید.


0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *