با توجه به پیشرفت صنعت مد و همچنین گستردگی تنوع لباس‌های زیر از جمله سوتین‌ها، این سبک از لباس زیر در انواع مدل‌ها با کاربرد‌های متنوع طراحی و به تولید می‌رسند.

سوتین‌ها به مرور زمان از مدل‌های ساده و قدیمی به مدل‌هایی مانند نیم تنه‌های ورزشی، اسفنجنی، جک دار، تیشرتی، بالکن دار و دیگر مدل‌ها تبدیل شدند.

هر سوتین با توجه مدل مخصوص خود به گونه‌ای طراحی شده که کاربرد مخصوص خود را دارد، در ادامه به معرفی انواع سوتین‌ها و کاربرد آنها می‌پردازیم، اگر شما هم می‌خواهید با انواع این سوتین‌ها و کاربردشان آشنا شوید همراه ما باشید.

انواع سوتین

انواع مدل‌های سوتین و کاربرد آنها

سوتین‌ها در مدل‌های متنوعی طراحی و به تولید می‌رسند. هرمدل کاربرد متناسب خود را دارد که در ادامه به معرفی و توضیح هر یک می پردازیم.

مدل اسفنجی (پد دار)

مدلی محبوب و معروف که شما را خوش استایل تر نشان می‌دهد. سوتین اسفنجی به گونه‌ای طراحی شده که سینه‌ها را برجسته و خوش فرم نشان می‌دهد، به عبارتی دیگر زمانیکه از این نوع سوتین استفاده می کنید بالاتنه شما به جلو کشیده و بزرگتر از سایز اصلی به نظر می‌رسد.

این مدل از سوتین برای لباس‌های مجلسی یا لباس‌هایی که دوست دارید در زیر آن بالا تنه‌ای خوش فرم و برجسته داشته باشید بهترین گزینه است. میزان بزرگنمایی سایز سینه شما به مقدار حجم پد در کاپ اسفنج سوتین بستگی داشته و متغیر است.

سوتین اسفنجی

سوتین‌های اسفنجی معمولا جز محبوب ترین گزینه‌ها در بین خریدارن است به همین دلیل این سبک از لباس زیر در انواع مدل‌های فانتزی، توری، گیپور دار و.. طراحی می شود.

سوتین ورزشی

همانگونه که از نام این مدل پیداست، این مدل از سوتین در هنگام فعالیت مخصوصا فعالیت‌های ورزشی بیشترین کاربرد را دارد. در هنگام ورزش متناسب با حرکت‌های ورزشی، بالاتنه شما حرکت‌های خود را دارد و ممکن است باعث شود که حرکت ورزشی خود را به درستی انجام ندهید.

سوتین ورزشی

به همین دلیل سوتین‌های ورزشی به گونه‌ای طراحی شده‌اند و سینه‌های شما را طوری پوشش می‌دهند، که تقریبا قسمت زیادی از بالاتنه را در بر گرفته تا درهنگام فعالیت‌های ورزشی به راحتی تمامی حرکت‌ها را می‌توانید اجرا کنید.

نکته مهم دیگر اینکه بافت سینه به گونه‌ای است که چون استخوان ندارد در هنگام حرکت‌های سنگین ورزشی ممکن است، دچار سایش یا پارگی شود. به همین دلیل سوتین‌های ورزشی برای سلامتی شما در حین ورزش طراحی شدند.

همچنین از دیگر ویژگی سوتین‌های ورزشی به خاصیت عرق گیر بودن آنها می‌توان اشاره کرد. که در هنگام ورزش یکی از کاربردی ترین ویژگی‌های این نوع مدل محسوب می‌شود.

سوتین فنر دار

احتمالا این مدل از سوتین را با اسم سوتین‌های جکدار نیز شنیده باشید. در این سبک از لباس زیر فنر یا سیمی از پایین کاپ سوتین رد و در همان حالت دوخته شده است.

سوتین فنر دار

سوتین‌های فنردار یا همان جکدار سینه‌های شما را کاملا جمع کرده و وظیفه اصلی آنها فرم دهی به قسمت بالاتنه شما است، با استفاده از این مدل بالاتنه‌ای جذاب و خوش استایل را تجربه کنید.

سوتین دکلته

از دیگر مدل‌های جذاب و کاربردی لباس زیر زنانه می‌توانیم به سوتین‌های دکلته اشاره کنیم. در این مدل که به سوتین‌های بدون بند نیز معروف هستند از پارچه‌هایی با قدرت کشسانی بالا استفاده می‌شود.

سوتین دکلته

طراحی این مدل به گونه‌ای است که در قسمت بالا و پایین آن یک نوار باریک اما مقاوم جهت نگهداری سینه‌ها طراحی شده است. به عبارتی اطراف سینه‌های شما با مقداری پارچه مخصوص پوشش داده شده و خود سینه‌ها پوششی نداشته و بین نوار‌های باریک قرار می‌گیرند.

سوتین‌های پوش آپ (بالا دهنده)

همانطور که از نام این مدل پیداست سینه‌های شما را به قسمت بالا جمع کرده و باعث خوش فرم نشان دادن آنها می‌شود، این مدل از لباس زیر به سوتین‌های یقه باز یا چاکدار نیز معروف است.

سوتین پوش آپ

به دلیل فاصله‌ای که بین دو کاپ سوتین وجود دارد صفت یقه باز یا چاکدار را بر روی آن گذاشتند. اگر می‌خواهید با خیالی آسوده اندامی خوش فرم داشته باشید بدون آنکه لباس زیر شما مشخص باشد سوتین پوش آپ بهترین گزینه برای شماست.

سوتین تی‌شرتی

از انتخاب‌های ثابت و ضروری خانم‌ها در مدل‌های لباس زیر می‌توان به سوتین‌های تی‌شرتی اشاره کرد. طراحی این مدل به گونه‌ای است که  بدون هیچ درز و دوختی به تولید می‌رسند. اگر احساس راحتی در هنگام استفاده از لباس زیر اولویت شماست انتخاب این مدل ساده و محبوب را به شما توصیه می‌کنیم.

کاپ‌های مربوطه در این مدل به صورت صاف و یکدست طراحی شدند و همین نوع طراحی باعث می‌شود که احساس راحتی بی‌نظیری را هنگام پوشیدن به شما منتقل کند.

اگر به دنبال مدلی ساده، محبوب، راحت و همچنین پر طرفدار برای استفاده روزانه خود هستید سوتین‌های تی‌شرتی بهترین انتخاب برای شماست.

سوتین‌های بدون بند

مدلی مخصوص خاص پسندان؛ در طراحی این سبک از لباس زیر هیچ بندی بر روی شانه قرار نگرفته و دقیقا حالتی شبیه به لباس‌های دکلته دارد. همانطور که از نام این مدل پیداست هیچگونه بندی در طراحی آن استفاده نشده و تنها کاپ‌های استفاده وظیفه نگهداری بالاتنه را دارند. در این مدل از لباس زیر باند‌های ظریف اما محکم بر روی سینه‌های شما قرار گرفته و مدلی بسیار زیبا و جذاب را به نمایش می‌گذارد.

سوتین بدون بند

اگر قصد شرکت در مهمانی‌ای را دارید که لباس مجلسی شما مدلی است که لازم است بند‌های لباس زیر شما پیدا نبوده اما همچنان جذابیت بالاتنه خود را حفظ کنید این مدل از سوتین برای شما بهترین گزینه است. همانطور که اسم این مدل پیداست همچنین برای استفاده از لباس‌های دکلته و شانه دار و حتی بدون شانه نیز بهترین گزینه ممکن است.

در هنگام خرید این مدل لباس زیر نهایت دقت خود را در سایز بندی آن بکار بگیرید. اگر سایز انتخابی شما از سایز بالاتنه شما بزرگتر باشد قطعا شل و ول ایستاده و زیبایی خود را ندارد و برعکس اگر خیلی تنگ باشد باعث می‌شود سیم زیر کاپ روی بدن شما از خود رد به جا بگذارد.

تنگی و فشار در قسمت بالاتنه علاوه بر رد لباس زیر باعث زمینه سازی انواع بیماری‌های مرتبط با سینه شده و ممکن است سلامتی شما را به خطر بیندازد. به همین دلیل در هنگام خرید این مدل سوتین کاملا دقت داشته باشید.

سوتین چند منظوره (قابل تبدیل)

تفاوت این مدل از سوتین در نوع بند‌های استفاده شده آن است. به این صورت که برعکس دیگر مدل‌ها تنها از یک بند استفاده نشده و با قابلیت‌های چند منظوره طراحی شده است. سوتین چند منظوره یا همان قابل تبدیل همانگونه که نامش پیداست با استفاده از یک یا دو بند با حتی حالت ضربدری و بدون بند قابل استفاده است که هر تعداد از بند‌ها مدل خاص خود را به همراه دارد.

طراحی این مدل از لباس زیر به گونه‌ای است که شما به راحتی می‌توانید رکاب‌های آن را جدا کرده و با اتصال آنها به دیگر شکاف‌های مختلف مدل‌های متنوعی از آن را به وجود آورید. سوتین‌های چند منظوره به دلیل تنوع در بند و مدل‌هایی که طراحی می‌کند یکی از کاربردی ترین مدل‌های لباس زیر است که برای هر نوع سبک لباسی می‌توانید از آن استفاده کنید.

پوشش دهی این مدل لباس زیر به صورت کامل بوده و همچنین برای استفاده از هر نوع لباس مناسب است و با قابلیت چند منظوره بودن نیاز شما را به خوبی رفع می‌کند.

سوتین‌ بالکنی (بالکن دار)

اگر فیزیک بدنی شما به گونه‌ای است که دارای سینه های کوچکی هستید و بالا تنه نسبتا بزرگی ندارید سوتین‌های بالکنی کاملا مناسب شما هستند.

طراحی این مدل از لباس زیر به گونه‌ای است که در هنگام پوشش باعث می‌شود که سینه های شما را کمی گرد نشان دهد و حالت لیفت دهنده‌ای را ایجاد کند. در قسمت طراحی بند‌ها و سرشانه، بند‌های این مدل به نسبت دیگر مدل‌ها فاصله بیشتری نسبت به یکدیگر دارند و با همان حالت بر روی شانه قرار می‌گیرند.

سوتین بالکنی

از دیگر ویژگی‌های مثبت و کاربردی این مدل می‌توان به طراحی کاپ‌های آن اشاره کرد. کاپ‌های سوتین بالکنی به گونه‌ای طراحی شده که ارتفاع آن به نسبت دیگر مدل‌ها کمتر است. همین ویژگی باعث می‌شود که شما به راحتی بتوانید این مدل سوتین را با خیال راحت در زیر لباس‌های یقه باز بپوشید.

سوتین بالکنی برای چه افرادی مناسب نیست؟

همانطور که از نام این مدل پیداست به دلیل ارتفاع کم کاپ‌ها عنوان بالکنی را برای آن انتخاب کردند. در نتیجه این مدل لباس زیر را برای افرادی که سینه های بزرگ و درشتی دارند اصلا پیشنهاد نمی‌کنیم.

درست است که سوتین‌های بالکنی ظاهری بسیار جذاب و خوش فرم را برای شما به همراه می‌آورد. اما استفاده از آنها برای افرادی که بالاتنه بزرگی دارند باعث می‌شود که سینه‌های آنها از کاپ خارج شود و جلوه نامناسبی را به وجود آورد.

 سوتین مدل بالکنی مناسب چه کسانی است؟

  • افرادی که سینه‌های نسبتا کوچکی دارند.
  • افرادی که قصد دارند لباس یقه باز پوشیده و به پوشیدن این مدل از لباس علاقه زیادی دارند.
  • افرادی که سینه‌هایی با حالت گرد و برآمده را بیشتر می‌پسندند.
  • افرادی که فیزیک بدنی آنها شانه‌های پهن و سینه‌هایی سفت دارد.

سوتین توری و گیپور

از محبوب ترین و زیباترین مدل‌های لباس زیر سوتین‌های توری و گیپور را به شما پیشنهاد می‌دهیم. مدل این سبک از لباس زیر همانند اسمش از تور تشکیل شده و معمولا در انواع رنگ‌ها تولید می‌شود. به دلیل طراحی خاص و پوشش زیبا و منحصر به فرد، سوتین توری جز پر فروش ترین مدل‌های لباس زیر است.

از دیگر ویژگی‌های مثبت این مدل لباس زیر نیز می‌توانیم به ست شورت و سوتین‌های توری که خریداران بسیاری دارد اشاره کنیم. ست‌های توری به دلیل زیبایی خاصی که در ظاهر ایجاد می‌کند طرفداران زیادی را دارند.

سوتین گیپور

از ویژگی‌های مثبت این مدل می‌توان به تنفس راحت پوست نیز اشاره کرد که تور‌های به کار رفته در این مدل باعث می‌شود جریان هوا به خوبی ایجاد شد.

کاربرد دیگر سوتین‌های توری جنبه فانتزی و زیبایی آن و استفاده در اتاق خواب و همچنین در زیر لباس‌های مجلسی است. این سبک از لباس زیر معمولا در مدل های اسفنجی، فنردار، بدون فنر و در رنگ‌های محبوبی مثل سفید، قرمز و مشکی طراحی و تولید می‌شوند.

از لحاظ پوشش دهی کاملا عالی بوده و به دلیل تنوع در مدل، هوا رسانی به پوست و همچنین قابلیت استفاده در زیر هر مدل لباس جز پر طرفدارترین مدل‌ها در بین بانوان است.

سوتین برلت

مدلی خاص و منحصر به فرد از لباس زیر که بدون هیچگونه بند و فنر و با قابلیت انعطاف پذیری بسیار بالا  طراحی شده است. سوتین‌های برلت به گونه ای طراحی شده یک نوع سینه بند ساده بدون سیم و بند است و معمولا کاملا توری بوده و با تور‌های به کار رفته بالاتنه شما را پوشش می‌دهند.

سوتین برلت

جنس این مدل لباس زیر نرم و لطیف بوده و به دلیل قابلیت انعظلف پذیری بالا احساس نرمی و راحتی دلخواه را به شما انتقال می‌دهد. سوتین‌های برلت معمولا برای استفاده نوجوانان مناسب ترین گزینه بوده و با توجه به طراحی تمام توری که داشته قابلیت لیفت سینه‌ها را ندارند.

اگر به دنبال لباس زیری هستید که هنگام پوشیدن آن فقط احساس راحتی داشته باشید سوتین‌های برلت بهترین گزینه برای شما هستند. همچنین به دلیل پوشش دهی کامل بالا تنه که با تور‌های استفاده شده طراحی شده پوست بدن شما به راحتی می‌تواند نفس بکشد.

سوتین برلت مناسب چه کسانی است؟

به دلیل اینکه این مدل لباس زیر به گونه‌ای طراحی شده که دارای کاپ‌های کاملا نرمی است بهترین گزینه برای افرادی است که در سن بلوغ و رشد بوده در نتجیه چنین مدلی برای نوجوانان افراد کم سن و سال بسیار مناسب است. سوتین‌های  برلت محبوب ترین مدل در بین دختران نوجوان و تینیجر‌‌ها هستند.

سوتین کپسول‌ دار

این مدل سوتین زیر مجموعه‌ای از مدل سوتین های ورزشی است. و طراحی و کاربرد آن نیز تقریبا به یکدیگر شباهت دارد، در قسمت معرفی سوتین‌های ورزشی گفتیم که وظیفه اصلی این مدل از لباس زیر پوشش دهی مناسب و محافظت از سینه‌ها در هنگام ورزش است.

در مدل کپسول دار ما با مدل سوتینی رو به رو هستیم که کاپ‌‌های آن برعکس مدل ورزشی از یکدیگر جدا هستند و همین مدل طراحی باعث می‌شود که در هنگام ورزش جریان هوا به خوبی رد و بدل شود.

پس به عبارتی سوتین‌های کپسول دار نیز نوعی سوتین ورزشی به حساب می‌آیند اما با این تفاوت که گردش هوا در قسمت بالاتنه از بروز بیماری‌های پوستی مثل قارچ و… برای شما جلوگیری می‌‌کند. این ویژگی باعث شده که مدل کپسول دار به نسبت ورزشی از برتری بیشتری برخوردار باشد.

سوتین پلانچ

از مهمترین ویژگی‌های این مدل باید به مناسب ترین گزینه برای استفاده در زیر لباس‌های جلو باز اشاره کنیم. اگر شما هم عادت و علاقه به پوشیدن لباس‌های جلوباز یا یقه باز دارید مدل بلانچ برایتان بهترین گزینه است.

سوتین پلانچ

سوتین ژله‌ای

اگر به دنبال لباس زیر مناسبی برای لباس‌های مجلسی و پشت باز هستید سوتین‌های ژله‌ای مناسب ترین گزینه کاربردی برای شما هستند. طراحی این مدل لباس زیر به گونه‌ای است که هیچگونه فنر، بند و سیمی نداشته و با حالتی ژله‌ای به بالاتنه شما می‌چسبند.

همچنین در قسمت پشت سوتین‌ها هیچ بند و رکابی وجود نداشته و تنها قسمت رویی سینه‌های شما را پوشش داده و کمی لیف می‌کند. این مدل سوتین دقیقا برای استفاده از لباس‌های مجلسی و پست باز طراحی شده است.

سوتین بارداری یا شیر دهی

همانطور که از اسم این مدل پیداست طراحی شده و مناسب برای زمان بعد از زایمان و شیردهی فرزند دلبند شماست. سوتین‌های بارداری معمولا دارای فنر و جک‌های محکم سنگین نبوده و احساس راحتی لازم را به شما متنقل می‌کنند.

طراحی این مدل به گونه‌ای است که کاپ‌ها به صورت کاملا نرم تعبیه شده و داری یک یا دولایه هستند و لایه‌ها معمولا با یک دکمه به یکدیگر وصل می‌شوند. اتصال لایه‌ها به همراه دکمه به شما کمک می‌کند که در هنگام شیر دهی به راحتی از جلو سوتین خود را باز کنید.

همچنین چند لایه بودن قسمت کاپ‌ها باعث شده که حالتی کشسانی پیدا کند و کمترین فشار ممکن به سینه‌های شما وارد شود. دوران شیردهی یکی از حساس ترین‌ دوره‌ها برای مادر و فرزند است به همین دلیل با انتخاب این مدل سوتین می‌توانید سلامت جسم خود و فرزندتان را تضمین کنید.

سوتین‌ مینی مایزر

مینی مایزر به عبارتی به معنی کوچک کننده یا کوچک نشان دادن است پس کاربرد اصلی این سبک از لباس زیر در اصل کوچک نشان دادن بالاتنه شماست.

اگر بالاتنه‌ای درشت و بزرگ دارید و این موضوع باعث ناراحتی شما می‌شود با استفاده از سوتین‌های مینی مایزر به راحتی می‌توانید از تمامی لباس‌های خود استفاده کنید.

سوتین‌ مینی مایزر

طراحی کاپ‌های این مدل سوتین به گونه‌ای است که سینه‌های شما را کاملا پوشش داده و به سمت زیر بغل هدایت می‌کند در نتیجه باعث می‌شود که سایز بالاتنه شما یک الی دو سایز کوچکتر از اندازه واقعی به نظر برسد.

پس اگر بنا به هر دلیلی به دنبال لباس زیری هستید که سینه‌های شما را کوچک نشان دهد ما به شما سوتین مینی مایزر را پیشنهاد می‌دهیم که در نوع خود مناسب ترین گزینه برای شماست.

سوتین بند نامرئی

نام این مدل سوتین را احتمالا در هنگام استفاده از لباس‌های مجلسی و شانه باز شنیده‌اید، قطعا استفاده از لباس زیری که بند های آن مشخص باشد جلوه زیبایی ندارد. در نتیجه خانم‌ها سوتین‌هایی را انتخاب می‌کنند که بند آنها حالت بی رنگ و شیشه‌ای داشته باشد. به مرور زمان و پیشرفت صنعت مد سوتین‌های ژله‌ای که قبلا توضیح دادیم جای خود را به سوتین‌های بند نامرئی دادند.

سوتین هارنس

سوتین هارنس

سوتین یا هارنس فانتزی به گونه‌ای طراحی شده که تقریبا بالاتنه شما را پوشش داده اما با این تفاوت که به نسبت دیگر مدل‌ها در قسمت پشت و قفسه سینه دارای بند‌های زیادی است.

این بند‌ها معمولا کاربردی نبوده و بیشتر جنبه زیبایی و فانتزی محصول را پوشش می‌دهند. از طرفی چنین طراحی نیز با هدف زیبایی جنسی و تحریک بیشتر به عنوان زیر مجموعه‌ای از لباس‌های خواب نیز در نظر گرفته‌ می‌شود.

هارنس‌های در انواع مدل‌های مثل هارنس توری، مجلسی، چرم، لمه‌ای و دیگر مدل‌ها با هدف تنوع در زیبایی ظاهری طراحی و به تولید می‌رسند.

از سوتین‌های هارنس به عنوان محبوب ترین و جذابترین مدل لباس زیر از نظر خانم‌ها و حتی گاهی آقایان می‌توان نام برد. به دلیل تنوع در زیبایی اکثر خانم‌ها حداقل دو الی چند مدل متنوع از این سوتین جذاب را در کشوی لباس خود دارند.

سوتین

سوتین هالتر

این مدل از لباس زیر دارای طراحی منحصر به فردی است. به گونه‌ای که در قسمت پشت گردن آن بند‌های مخصوصی به یکدیگر متصل شده است. به عبارتی بند‌های پشت سر این مدل سوتین به صورت گردنی بسته می‌شود و روی شانه قرار نمی‌گیرند.

منحصر به فرد بودن این مدل سوتین باعث شده که به نسبت دیگر مدل‌ها در بین خریداران بیشتر به چشم بیاید.

از مهم ترین نکته‌هایی که در هنگام خرید این مدل سوتین باید به آن توجه کرد تنگ نبودن آن است تا به قسمت پشتی و گردن شما فشار نیاورد. چونکه فشار به قسمت‌های مربوطه باعث شده که فرم بدن شما تغییر پیدا کرده و سرشانه‌های شما حالتی افتاده به خود بگیرد.

ممکن است بگویید کاربرد این مدل لباس زیر چیست و برای چه سبک لباسی مورد استفاده قرار می‌گیرد؟ سوتین‌هالتر مناسب استفاده در زیر تاپ‌ها و لباس‌هایی با مدل گردنی است.

سوتین جلو باز شو

از کاربردی ترین و راحت ترین مدل‌های لباس زیر می توان به سوتین‌های جلو باز شو اشاره کرد. همانطور که از نام این محصول پیداست برعکس مدل‌های دیگر از قسمت جلو باز و بسته می‌شود. طراحی این مدل به گونه‌ای است که کاپ‌ها به کمک قفل یا سگک مخصوصی به یکدیگر وصل شده و وظیفه باز و بسته کردن سوتین را بر عهده دارند.

باز و بسته کردن سوتین ها از قسمت پشتی برای بسیاری از افراد سخت و عذاب آور است برای همین اگر به دنبال لباس زیری هستید که به راحتی آن را تعویض کنید سوتین جلو باز شو مناسب ترین گزینه برای شماست. سوتین جلو بازشو از کاربردی ترین مدل‌های لباس زیر در بین خانم‌هاست.

سخن پایانی

امروزه دیگر کمتر کسی از سوتین‌های طرح ساده استفاده می‌کند. شما می‌توانید با در نظر گرفتن نیاز و کاربرد مورد نظر مدل مربوطه لباس زیر خود را انتخاب کنید.

همچنین به خاطر داشته باشید استفاده از سایز مناسب تاثیر بسزا و مستقیمی با سلامتی بدن شما دارد. با انتخاب بهترین مدل سلامتی خود را تضمین کنید.


0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *