رد پای مد روز و تنوع با توجه به شرایط جامعه در تمام مسیر‌های خریدمان خود را نشان می‌دهد، امروزه دیگر خبری از پوشاک‌های ساده و یکنواخت یا اکتفا به مدل‌های چند سال قبل نیست و تمامی محصولات در خط تولید روز به روز مدرن‌تر، جذاب‌تر و متفاوت‌تر از قبل در بازار عرضه می‌شوند، لباس‌ها و مخصوصا لباس‌زیر در این برهه نیز همانند دیگر محصولات تغییرات جذاب و چشمگیر خود را به همراه داشته‌اند.

هارنس چیست؟

ممکن است کلمه هارنس نسبت به دیگر مدل‌ها مثل، جک دار، اسفنجی،اسپرت و … کمتر به گوشتان خورده باشد یا حتی کاملا نا آشنا به نظر برسد، برای همین به طور خلاصه به تاریخچه و روند پیدایش این سبک از لباس‌های‌زیر در عرصه پوشاک می‌پردازیم.

هارنس فانتزی

کلمه هارنس که در اصل کلمه‌ای انگلیسی است. در لغت دارای معناهای متفاوتی مثل: به کنترل خود در آوردن، مهار، مهار کردن، افسار زدن و… است، همانطور که ازمعانی این کلمه پیداست وسیله‌ای است که کاربرد آن نگهداری و حفظ شخص یا شئ خاصی در هنگام کار است.

بررسی انواع هارنس

اگر بخواهیم یک تعریف بسیار کلی از کلمه هارنس به شما توضیح بدهیم، ساختار هارنس شامل مجموعه‌ای از بند و تسمه‌هایی است که با ظرافت و نظمی جذاب و خاص به یکدیگر متصل شدند. با توجه به قرار گرفتن  این کلمه در بافت و ساختار جمله، معنی مدنظری را که باید پیدا می‌کند.

هارنس‌های ایمنی

مثلا در بحث هارنس‌های ایمنی شامل بند و کمربند‌هایی می‌شود که در شغل‌های پرخطر در ارتفاعات از آن استفاده می‌کنند، همچنین بهتر است بدانیم اولین استفاده‌های مربوطه از این محصول در شغل‌های پرخطر به دستور کارفرمایان اجرا شد که البته به گفته شاغلین به دلیل دست و پا گیر بودن در هنگام کار با آن، خیلی مورد استقبال قرار نگرفت و به مرور زمان  جای خود را به دیگر تولیدات داد.

هارنس کودک

در بحث کودک و خانواده برای نگهداری راحت‌تر و ایمن‌تر کودک، از هارنس استفاده می‌شود. مثلا برای محافظت از کودک در حین بازی هنوز در بعضی از وسایل مربوطه به کار می‌رود که به آن هارنس کودک نیز می‌گویند.

هارنس فانتزی

از آنجا که بحث ما در حیطه پوشاک و البسه و به طور خاص در لباس زیر خلاصه می‌شود به طور اختصاصی به معنی و کاربرد این کلمه در بحث‌ لباس زیر  و هارنس های فانتزی می‌پردازیم، اگر لباس زیرهای هارنس در لیست انتخاب‌های شما نیز قرار دارد در ادامه همراه ما باشید تا با این محصول جذاب و متفاوت بیشتر آشنا شویم.

انتخابی متفاوت و جذاب؛ لباس زیر هارنس زنانه

لباس زیر‌های زنانه معمولا دارای تنوع و طراحی‌های زیبا و منحصر به فردی است، که گاهی انتخاب را برای خانم ها سخت می‌کند. تنوع در لباس زیر زنانه نسبت به لباس‌ زیر مردانه بیشتر است. همچنین با الهام گرفتن از صنعت مد و پوشاک تغییرات چشمگیری در تولید این محصولات به وجود آمده است.

در نتیجه تحت تاثیر از شرایط بالا در روند تولیدات لباس زیر تحولاتی به وجود آمد و خروجی این تحولات چیزی نبود جز مدل‌های جدید لباس زیر زنانه مانند هارنس که در زمان تولید خود تنوع چشمگیری را به نمایش گذاشت.

هارنس فانتزی سرهمی زنانه

ساختار هارنس فانتزی

در این مدل از لباس زیر همانند دیگر مدل‌ها دیگر خبری از کاپ‌های تمام اسفنج، جک به کار رفته در سوتین‌ها و دیگر چیز‌ها نیست و در واقع بند‌های نخی، تورهای نازک و مهره‌هایی منظم و زیبا جای خود را به اسفنج‌ها و قسمت‌هایی که با پارچه و…  بدن را می‌پوشانند می‌دهد.

ممکن است دیده باشید؛ مدل هارنس در شورت‌های فانتزی نیز به کار رفته و قسمت مربوطه را با چند تکه نخ یا تور‌های تزئینی پوشش داده و در چنین مدل‌هایی به صورت ست تولید و به فروش می‌رسند که به راحتی می‌توانیم بگوییم کاربردی جز زیبایی ظاهری، راحتی، ومباحث زناشویی ندارد.

کاربرد هارنس فانتزی

در اصل لباس زیر هارنس کاربردی برای استفاده روزانه ندارد. چرا که قسمت‌های مربوطه بدن را آنگونه که باید پوشش نمی‌دهد. به عبارتی دیگر از لحاظ کاربردی بیشتر جنبه تزئینی و کاربردهای زناشویی برای شما به همراه دارد.

زمانی‌که هزینه می‌کنید و مبلغ تقریبا بالایی را در ازای خرید لباس‌زیر‌های هارنس پرداخت می‌کنید انتظار نداشته باشید که کاربردی همانند سوتین‌های جک دار و حتی اسفنجی و دیگر لباس‌زیر‌های روزانه داشته باشد. این لباس مناسب استفاده در محیط های بیرونی نیست و خاصیت سوتین ها مانند فرم دهی، و… را ندارد. (هارنس‌ها به هیچ وجه مناسب استفاده‌های روزمره نبوده و فقط جنبه فانتزی دارند.)

هارنس فانتزی

به طور خلاصه اگر بخواهیم تعریفی تقریبا دقیق از این سبک لباس‌زیر ارائه بدهیم لباس‌زیر هارنس زنانه با عنوان لباس‌زیر‌های فانتزی یا همان هارنس‌های فانتزی تولید و عرضه شده و همرده لباس هایی مثل: لباس‌های خواب، کاستوم ها، بادی‌ها و در مدلی که بیشترین تولید را دارد؛ سرهمی‌ها می‌شود.

انواع مدل‌های هارنس فانتزی و زنانه

هرآنچه که در بالا گفتیم این مدل لباس‌زیر را در نوع پارچه‌ای خود مثل بند‌ها و تور‌ها خلاصه می‌کرد، اما از آنجا که این سبک با توجه به  تنوع بالای خود طرفداران زیادی را جذب کرد رفته رفته بیشتر مطرح شد و دیگر تولیدکنندگان در روند تولید مدل‌های دیگر خلاقیت بیشتری به خرج دادند، در نتیجه علاوه بر پارچه‌ها پای زیورآلات و مهره‌ها و حتی سنگ هایی تزئینی و زینتی نیز به این مدل باز شد.

هارنس فانتزی زیبا

از آنجا که زیورآلات در هر نوعی جز موارد پرطرفدار در بین خانم‌هاست. با ورود به عرصه لباس زیرهارنس و ترکیب با این مدل بیش از پیش بانوان را جذب خود کرد. تا آنجا که حتی گاهی مواد به کار گرفته شده در این مدل شامل   زیورآلاتی مثل مهره‌ها، مروارید‌ها، صدف‌ها، نقره‌جات و … می‌شود.

از دیگر مدل‌های این سبک می‌توان به هارنس های لمه‌ای نیز اشاره کرد. این نوع معمولا به عنوان لباس‌زیر و در هنگام خواب استفاده می‌شود. در کنار این مدل، به مدل‌هایی مثل هارنس‌های توری و گیپور دار که در بیشتر اوقات در سرهمی‌ها استفاده می‌شود و زیبایی منحصر به فرد خود را به همراه دارد نیز می‌‌توان اشاره کرد.

هارنس‌های سرهمی نسبت به دیگر مدل ها طرفدارن بیشتری داشته و همچنان جایگاه خود حفظ کرده است، در انتهای این بحث می توانیم به هارنس‌های نخی و ساده و معمولی نیز اشاره کنیم، از آنجا که تنوع و خلاقیت‌‌های جدید در این سبک از لباس‌زیر پایانی نداشته و روز به روز با الهام از مدل‌های دیگر، مدل‌های جدید و قابل قبولی تولید می‌شود در بحث انواع مدل‌های هارنس بهتر است بگوییم تنوع در این سبک نامحدود بوده و فعلا پایانی ندارد.

چرا هارنس‌های فانتزی؟

به دلیل تنوع و جذابیت در این سبک از لباس‌زیر و همچنین حس سیری ناپذیر زیبایی که در بین خانم‌ها بیشتر در رقابت است، بعضی از خریداران بخش بیشتری از پول خود را صرف خرید هارنس‌های فانتزی می‌کنند. به طوری که قسمتی از کمد یا کشو لباس خود را به اینگونه لباس‌ها اختصاص می‌دهند.

از مزیت‌های این سبک لباس‌زیر می‌توان به افزایش جذاببت فیزیکی شما، بهبود و تنوع در روابط زناشویی و همچنین تقویت روحیه فردی و اعتماد به نفس نیز اشاره کرد. پس اگر مواردی که در بالا گفتیم برایتان مهم است پیشنهاد ما به شما این است که از خرید این سبک لباس‌زیر غافل نشوید.

هارنس مردانه و هارنس ایمنی

استفاده از لباس هارنس فقط شامل خانم‌ها نمی‌شود و برای آقایان نیز تولید می‌شود. هارنس‌های فانتزی برای آقایان نیز تولید و مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما نوعی دیگر از هارنس با عنوان هارنس ایمنی بیشتر مورد استفاده آقایان قرار می‌گیرد به همین دلیل با عنوان هارنس مردانه هم شناخته می‌شوند.

هارنس فانتزی مردانه

تفاوتی که بین هارنس فانتزی و ایمنی وجود دارد درباره کاربرد آنهاست. همانطور که در بخش های قبلی مقاله گفتیم؛ نوع فانتزی این محصول در بخش لباس‌زیر و با جنبه‌های زیبایی ظاهری و فانتزی تولید می‌شود و دیگر کاربردی به همراه ندارد.

هارنس مردانه ایمنی

هارنس‌های ایمنی در انواع مدل‌ها با ویژگی‌های فنی متفاوت تولید و به فروش می‌رسد. در نظر داشته باشید مدل، مواد و مزیت‌های مورد نظر در هارنس‌های ایمنی با توجه به شغل مورد نظر متفاوت است. اما در حالت کلی در انتخاب این مدل از لباس‌های ایمنی به مواردی مثل: کیفیت و جنس محصول، پد‌های استفاده شده، تعداد حلقه‌های آویز برای استفاده از ابزار‌ها در هنگام کار، سگک تنظیم و… بستگی دارد. انتخاب مدل هارنس ایمنی با توجه شغل شما متفاوت است.

ریزنکته‌های خرید هارنس

در هنگام خرید این سبک محصول به یک سری نکات باید توجه کرد، اما این وجود در بحث هارنس‌ها بعضی به اشتباه با جملاتی مانند: چند عدد مهره و بند، نداشتن پارچه، نداشتن پوشش مناسب و… بی‌ دقتی خود را توجیه کرده و خیلی راحت از کنار این موضوع می‌گذرند.

دقت داشته باشید از مهمترین مسائلی که برای خرید این محصول باید به آن اشاره کرد کیفیت آن است. درست است که این مدل استفاده روزانه نداشته و مدت زمان خیلی کوتاهی پوشیده می‌شود اما به خاطر داشته باشید که به سراغ جنس‌هایی با کیفت مرغوب و برند‌های معتبر رفته و کیفیت جنس و سلامتی خود را صرفا فدای زیبایی ظاهری نکنید.

بهترین و زیباترین انتخاب‌ها نتیجه بیشترین دقت در روند خرید است.


0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *