لباس‌ زیرها در انواع سایز و مدل‌های مختلف تولید می‌شوند، اما با این وجود برخی به اشتباه فکر می‌کنند لباس‌ زیر مناسب، فقط رده سنی نوجوانان تا میانسال‌ها را در بر می‌گیرد. اما بهتر است بدانید که سلامت جسم در هر سنی مسئله لازم و ضروری است. در نتیجه اگر فرزندی دارید مطالب امروز ما دقیقا مناسب شماست.

در این مطلب قرار است به مباحثی درباره لباس زیر کودکان و هر آنچه که لازم است بدانید بپردازیم. پس در ادامه همراه ما باشید تا با مرور این مطالب در سلامت کودک عزیز خود نقش بسزایی داشته باشید.

شورت بچگانه پسرانه

لباس زیر کودکان

لباس‌زیر کودکان تنها در مدل شورت‌ها خلاصه شده و مدل‌های دیگری ندارد. در نتیجه معمولا در مقایسه با لباس‌ زیرهای دیگر نادیده گرفته شده و اکثر مردم در هنگام خرید بیشترین دقت و هزینه خود را صرف لباس‌های خودشان‌ می‌کنند.

درست است که این سبک از لباس تنها در یک مدل تولید شده اما به هیچ عنوان نباید باعث شود که به سادگی از کنار این موضوع رد شوید. کودکان و نوزادان به دلیل داشتن پوستی لطیف و حساس بیشتر از بقیه در معرض حساسیت‌های پوستی قرار می‌گیرند. پس اگر سلامت جسم و پوست فرزند دلبندتان برایتان مهم است همراه ما باشید.

لباس ‌زیر مناسب کودکان

همانطور که گفتیم لباس‌‌ زیر این رده سنی تنها در مدل شورت‌ها خلاصه می‌شود. اما همین یک مدل دلیلی بر بی‌توجهی نسبت به این موضوع نیست. به همین خاطر ممکن است برای خیلی از خانواده‌ها این سوال پیش بیاید که چه لباس‌ زیری مناسب کودک من است؟

در پاسخ به این سوال همیشگی باید به دو مسئله مهم توجه کرد. اول از هر چیز جنس لباس و بعد سایز آن، این دو گزینه در سلامتی، راحتی و مناسب بودن لباس زیر کودک شما نقش بسیار مهمی دارند که در ادامه به طور مفصل به توضیح هر یک می‌پردازیم.

لباس زیر کودکان

جنس شورت کودکان

همانطور که می‌دانید پوست کودکان کاملا  لطیف و حساس بوده و در مقابل هر نوع جنس پارچه‌ای به سرعت واکنش نشان می‌دهد. پس اولین مسئله‌ای که باید به آن توجه کرد جنس شورت‌های کودک است. شورت‌هایی که از الیاف طبیعی مثل پنبه و نخ تولید شده‌ و ضد حساسیت‌اند بهترین گزینه برای کودک شماست.

بخاطر داشته باشید استفاده از لباس‌هایی که از الیاف طبیعی تولید شده‌اند در هر رده سنی جز بهترین گزینه‌ها هستند. در بحث لباس زیر کودک نیز تنها گزینه‌ مناسب برای آنها، استفاده ازهمین الیاف‌های طبیعی است.

لباس‌هایی با الیاف طبیعی معمولا قیمت‌های بالایی داشته و به همین دلیل بسیاری از مردم به سمت لباس‌هایی با الیاف مصنوعی رفته و از آنها استفاده می‌کنند که طبیعتا عوارض پوستی خود را به همراه دارد.

پیشنهاد ما به شما این است؛ اگر برای خرید محدودیت قیمت دارید بیشتر هزینه خود را صرف لباس‌هایی با الیاف طبیعی برای کودکان کرده و دیگر جنس‌ها را برای خود انتخاب کنید. چرا که مقاوت پوست شما در مقابل حساسیت و عفونت‌ها به نسبت کودکان بیشتر است و عوارض کمتری را برایتان به همراه دارد.

سایز شورت کودکانه

سایز شورت‌های کودکان از دیگر مواردی است که در هنگام خرید باید به آن توجه کرد. از آنجا که کودکان در این سنین به سرعت در حال رشد هستند و سایزشان تغییر می‌کند انتخاب لباس زیر برایشان کمی دشوار است. اول ازهر چیز سعی کنید شورت‌هایی را انتخاب کرده که تنگ و چسبان نباشد و کودک شما با پوشیدن آن کاملا احساس راحتی کند.

شورت‌های تنگ در کنار زیبایی خود عوارضی نیز دارند. مثلا در تابستان باعث عرق سوز شدن می‌شوند و حتی با جذب رطوبت و رد و بدل نشدن هوا ممکن است عفونت‌های خاصی را به دنبال داشته باشند.

برای پی بردن به سایز مناسب کودک خود باید به اندازه دور کمر، دور ران و قسمت باسن بیشتردقت کنید. اگر در انتخاب سایز قسمت لگن و باسن تردید داشتید بهتر است سایز بزرگ تر را انتخاب کرده زیرا کودک شما همواره در حال رشد است.

شورت بچگانه

رنگ شورت بچگانه

دنیای لباس‌های بچگانه دنیای جذاب و رنگارنگی است. این مدل از لباس در انواع و اقسام رنگ‌ ها تولید می‌شود. از آنجا که بچه‌ها رنگ‌های شاد و جذاب را بیشتر دوست دارند سعی کنید همان رنگ‌ها را انتخاب کرده که هم با روحیه بچگانه شما سازگار است و هم زیبایی کودکانه خود را به همراه دارد.

البته رنگ‌های تیره و مشکی را به شما پیشنهاد نمی‌کنیم. در این سن کودکان لباس‌های خود را خیلی سریع کثیف می‌کنند. اگر رنگ لباس کودکتان روشن باشد زودتر متوجه کثیف بودن آن می‌شوید و می‌توانید آنرا عوض کنید. و از طرفی از آنجا که رنگ مشکی بسیار دیر تر از دیگر رنگ‌ها کثیفی‌ها را نشان می‌دهد گزینه مناسبی برای سلامت و روحیه کودک شما نیست.

همچنین بهتر است که از شورت‌هایی که رنگ های مصنوعی و صنعتی در آنها استفاده شده برای کودکان استفاده نشود.

شورت دخترانه بچگانه

اطلاعاتی که برای خرید شورت کودکان لازم بود بدانید را با یکدیگر مرور کردیم. در ادامه به مباحثی درباره شورت نوزادان که از هر لباس زیری مهم تر است در کنار شما هستیم. همراه ما باشید تا با انتخابی درست سلامت پوست نوزاد خود را تضمین کنید.

شورت برای نوزاد

شورت نوزاد و دیگر لباس‌ها در گروه به اصطلاح‌ لباس‌های سیسمونی قرار می گیرند که معمولا با قیمتی بالا تولید و به فروش می‌رسند. به همین دلیل حالا که قرار است مبلغ بالایی را برای شورت نوزاد خود هزینه کنید که آن هم در سن رشد است و مدام تغییرسایز‌ زیادی دارد؛ چه بهتر که مناسب ترین لباس را انتخاب کرده تا هم سلامت نوزاد شما را به همراه داشته هم از لحاظ اقتصادی برایتان به صرفه باشد.

راهنمای خرید شورت مناسب برای نوزاد

این مدل از شورت‌ها در مدل‌هایی مثل ساده، پادار و حلقه ای که رایج ترین آن است به فروش می‌رسند. نوزادان در این سن بیشتر از هر کسی دارای پوستی حساس و لطیف و همچنین سرعت رشد بالا هستند. به همین دلیل هنگام خرید شورت‌های نوزادی گزینه‌ای را انتخاب کنید که کاملا نرم و لطیف بوده و الیاف به کار رفته در آن از الیاف طبیعی باشد.

نکته دیگر سایز شورت نوزادی است. همیشه سعی کنید سایزی بینابین را انتخاب کنید که نه خیلی تنگ باشد و نه گشاد که حالتی شل و ول را به خود بگیرد. تنگ نبودن شورت نوزاد باعث می‌شود تا در ناحیه بین پاها کودک احساس راحتی کرده و عرق سوز نشود. همچنین در مواردی که نوزاد را پوشک می‌کنید به دلیل حجم پوشک بهتر است یک یا دو سایز بزرگتر را انتخاب کنید.

مزایای شورت برای نوزاد

ممکن است شما نیز با خود گفته باشید که وقتی بچه خود را پوشک می‌کنم دیگر نیازی به خرید و استفاده از شورت نوزادی ندارم. اما بهتر است بدانید که شورت نوزاد مزیت‌های خاص و کاربردی خود را دارد:

  • ثابت ماندن پوشک مربوطه و ظاهر بهتر
  • جلوگیری از باز شدن و بهم ریختگی پوشک
  • جلوگیری از پس دادن ادرار و مدفوع نوزاد

همچنین اگر برای نوزاد خود از پوشک‌های ساده و لاستیکی استفاده می‌کنید شورت‌های نوزادی گزینه کاملا مناسب و کاربردی برای شما هستند. به دلیل اینکه نوزاد در این سن جنب و جوش و فعالیت زیادی دارد و معمولا سینه خیز راه ‌می‌رود باعث باز شدن لاستیک و در نتیجه پوشک می‌شود. به همین دلیل استفاده از شورت نوزاد باعث جلوگیری از این اتفاق می‌شود.

معایب شورت نوزاد

در حالت کلی شورت نوزاد معایب خاصی ندارد مگر آنکه شما به اشتباه از مدل‌های تنگ و جذب یا از جنس الیاف مصنوعی استفاده کنید. این مدل‌ها حس آسایش و راحتی را از نوزاد شما می‌گیرد و در عوض حساسیت‌های پوستی و قرمز شدن پوست در قسمت کشاله ران را به همراه دارد.

ارتباط جنس و زیبایی

هر والدینی به زیبایی ظاهری کودک خود اهمیت می‌دهد. اما عده‌ای هستند که راحتی و سلامتی فرزند خود را فدای زیبایی ظاهری می‌کنند؛ و با استفاده از لباس‌ زیر‌هایی که صرفا جنبه زیبایی آنها مد نظر است و جنس مضری دارند آسایش و راحتی کودک را از او می گیرند. امیدواریم که شما جز این دسته از والدین نباشید.

قیمت لباس زیر کودک

قیمت بالای لباس کودک باعث شده  بسیاری از خانواده‌ها به ناچار جنس‌های نامرغوبی را انتخاب کرده و هزینه اصلی را صرف لباس‌های خود بکنند. اگر شما نیز محدودیت قیمت دارید بهتر است هزینه‌های اصلی و با کیفیت را صرف فرزند خود کرده و به سادگی از کنار این موضوع رد نشوید. چرا که لطافت و حساسیت پوست کودکان به نسبت بزرگسالان بسیار بیشتر است . پس استفاده از لباس‌هایی با جنس الیاف طبیعی را به کودکان اختصاص داده و خود از لباس‌هایی با الیاف مصنوعی استفاده کنید.

جذابیت‌های رنگی

بسیاری از والدین زمانی که وارد مغازه‌های کودک شده جذب رنگ‌های شاد و چشمگیر شورت‌های کودک می‌شوند. این رنگ‌ها زیبایی محصول را بیشتر می‌کند. اما توجه داشته باشید در تولید بسیاری از لباس زیرهای رنگی از رنگ‌های مصنوعی و صنعتی استفاده شده که همچنین در هنگام شست و شو رنگ پس می‌دهند. استفاده از لباس‌هایی با رنگ های صنعتی اصلا گزینه مناسبی برای نوزادان و کودکان نمی‌باشد.

پس با دقت در جنس، رنگ و سایز شورت‌های کودک و نوزاد سلامتی لازم و بیشترین حس راحتی ممکن را برای فرزند خود فراهم کنید. سلامتی و راحتی از نیاز‌های اولیه و ضروری کودک شماست. با مناسب ترین انتخاب بهترین لحظات را برای کودکان رقم بزنید. ممنون که تا انتها همراه ما بودید.


0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *