بعد از خستگی کار‌های مداوم روزانه احساس راحتی و آرامش اولین چیزی است که خریداران از لباس‌های راحتی مخصوص منزل انتظار دارند. به همین دلیل مدل‌هایی مانند، بلوز و شلوار‌های راحتی، تاپ شلوارک‌ها و دیگر سبک‌های متنوع برای خریدارن طراحی شدند. با این وجود بسیاری از افراد تنها به این مسئله اکتفا نکرده و راحتی و آرامش در هنگام خواب نیز برایشان بسیار مهم است.

برای پاسخ به این نیاز مدل‌هایی با عنوان لباس‌ خواب طراحی و تولید شدند. همچنین عده‌ای هستند که معتقدند تفاوت بین لباس‌های راحتی روزانه و لباس‌خواب بخشی از شخصیت ما را نشان می‌دهد به همین خاطر بین آنها باید تمایز قائل شد.

اگر شما هم راحتی در هنگام خواب برایتان مهم است؛ همراه ما باشید تا به توضیح و معرفی انواع لباس ‌خواب‌های زنانه بپردازیم.

لباس خواب زنانه

تاریخچه لباس خواب زنانه

ممکن است بارها با خود فکر کرده باشید اولین باری که لباس خواب استفاده شد چه زمانی و توسط چه کسی بود و اصلا این ایده به ذهن چه شخصی رسید؟

در معمول ترین پاسخ این سوال باید بگوییم به گفته برخی پیدایش این سبک از لباس به سرزمین چین و پادشاهانشان بر می‌گردد. اغلب آنها از جنس‌های ساتن ابریشم در دوخت این لباس‌ها استفاده می‌کردند.

اما اگر بخواهیم  تخصصی و عمیق‌تر به این موضوع بپردازیم بهتر است بگوییم: همانطور که می‌دانید لباس خواب‌ها تقریبا در دسته لباس‌های زیر قرار می‌گیرند. در نتیجه برای پی بردن به تاریخچه لباس زیر باید به هزاران سال قبل و پیدایش ابتدایی ترین لباس‌های زیر زنانه و مردانه پرداخت. تمدن در پوشش اولین بار با کشور‌هایی مانند مصر، یونان، ایران و دیگر مناطق آغاز شد. به گفته برخی پوششی به نام لنگی که امروزه نیز ممکن است به گوشتان خورده باشد اولین لباسی بود انسان اولیه پوشید که گاهی از جنس چرم بوده و باستان شناسان نمونه‌هایی از آنها را در مناطقی مثل هاوایی باستان و چندین مدل ژاپنی کشف کردند.

با مرور زمان و افزایش سطح امکانات انواع لباس‌های دیگر جای خود را به لنگی‌ها داده و تمدن‌هایی همانند مصر و یونان باستان لباس زیر را به پوشش خود اضافه کردند.

ایده طراحی لباس زیر اولین بار در یونان باستان با هدف پوشاندن برجستگی‌های بدن زنان به وجود آمد که البته به گفته برخی، درآن زمان عده‌ای پوشیدن چنین لباس‌هایی برای زنان را عملی شیطانی و گناهی بزرگ می‌دانستند. جدای از چنین بحث‌های خرافی لباس‌زیر در یونان برای زنان و مردان استفاده می‌شد و این روند همچنان ادامه داشت تا اینکه در قرون وسطی تغییراتی در آن صورت گرفت. در نتیجه مدلی به نام کرست تولید شد. نسل‌های قدیم و حتی عده‌ای هنوز از این کلمه استفاده می‌کنند.

در حالت کلی طراحی لباس زیر‌هایی شبیه آنچه که امروز شما می‌پوشید تقریبا از قرن 12 میلادی آغاز شد و با تغییراتی در طول زمان با مدلی شبیه نیم‌تنه‌ها مورد استفاده قرار گرفت. مرور زمان، افزایش امکانات، تنوع در طراحی و دیگر موارد باعث شد که در نتیجه لباس خواب اولین بار توسط شخصی به نام مری‌فیلیپس جیکوب طراحی شود. طراحی اولیه این سبک از لباس از دو قسمت پارچه که به کمک روبان به یکدیگر متصل می‌شدند انجام شد.

این مدل لباس طراحی اولیه‌ای از لباس خواب بود که با نام برسلی ثبت و اختراع شد که در نهایت بعد از گذشت مدتی به  نام bra  تغییر پیدا کرد. لباس خواب زنانه یا همان برا با گذشت زمان و قرار گرفتن در ریل صنعت مد تحولاتی را پشت سر گذاشت و در آخر با مدل‌های متنوع و جذاب امروزی‌ طراحی و وارد بازار شد.

لباس خواب های زنانه

لباس خواب زنانه چیست؟

لباس‌ خواب یا همان پیراهن شب که معادل کلمه انگلیسی Nightshirt می‌باشد لباسی است که تنها برای پوشیدن در هنگام خواب استفاده شده، پیراهن شب به گونه‌ای طراحی شده که تا حدودی از پیراهن‌های معمول بلند‌تر است و معمولا تا پایین ران و در دیگر مدل‌ها تا زیر زانو را پوشش می‌دهد.

لباس خواب زنانه با هدف احساس راحتی و دست و پا گیر نبودن در هنگام خواب در جنس‌هایی نرم و لطیف به صورت گشاد طراحی می‌شوند،  این سبک از لباس‌ در مدل‌های زنانه و مردانه طراحی شده که البته مدل‌های زنانه بیشتر مورد استقبال قرار می‌گیرند و طرفداران بیشتری دارند.

معمولا افرادی که اختلال خواب داشته و به راحتی و سلامت پوست خود به هنگام شب اهمیت می‌دهند طرفداران ثابت این سبک از لباس هستند.

بعد از مرور مطالب بالا به بحث درباره انواع جنس و مدل‌های لباس خواب زنانه می‌پردازیم، از آنجا که این سبک از لباس در انواع مدل‌های جذاب و زیبا طراحی شدند، بخش جذابی از خرید خانم‌ها را به خود اختصاص می‌دهند، اگر شما هم از طرفداران این مدل هستید تا انتها همراه ما باشید تا به معرفی و جنس و مدل‌های موجود در بازار بپردازیم.

انواع جنس‌های لباس خواب زنانه

این سبک از لباس در جنس‌های متفاوتی تولید می‌شود که برای دوخت آنها باید بهترین پارچه‌ها را انتخاب کرد. قبل از خرید هر مدل بهتر است بدانید که لباس خواب مد نظر شما باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد. از جمله موارد مهمی که در انتخاب نوع پارچه باید به آن توجه کرد در ویژگی‌های زیر خلاصه می‌شود.

  1. جنسی سبک داشته باشد تا احساس خستگی را به شما منتقل نکند.
  2. داشتن نرمی و لطافت قابل قبول به طوری که پوست شما احساس زبری نکند.
  3. داشتن مقاومت مطلوب به دلیل شست و شوهای مداوم
  4. قیمت مناسب و داشتن ارزش خرید
  5. تنوع در طرح و رنگ

از آنجا که پیراهن‌های شب طیف متنوع و گسترده‌ای را شامل می‌شوند در تولید آنها جنس‌های متفاوتی به کار می‌رود که در ادامه به معرفی انواع جنس‌های کاربردی می‌پردازیم.

لباس خواب آستین کوتاه

لباس خواب ساتن ابریشم

این جنس از معروف ترین و همچنین پرطرفدار ترین پارچه‌ها برای دوخت پیراهن شب است. از ویژگی‌هایی این پارچه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • داشتن الیاف نرم و براق
  • بافت عالی و منحصر به فرد
  • استحکام و مقاومت بالا تنوع زیاد در رنگ

پیراهن شب حریر

مدل‌هایی از جنس حریر خریداران خاص خود را دارد. این سبک از پارچه بیشتر برای دوخت لباس‌ خواب‌های تابستانه استفاده می‌شود که به دلیل داشتن بافت شیشه‌ای و جذاب جز محبوب ترین‌هاست. پارچه های حریر در انواع مختلف تولید می‌شوند. مثلا حریرکرپ که بسیار لخت و زیباست. حریر کریشه و همچنین حریر ژورژت که از مهمترین ویژگی‌های آن می توان به تهیه در انواع ست‌های لباس خواب و همچنین عدم آب رفتگی اشاره کرد. از ویژگی‌های کلی جنس حریر:

  • داشتن منافذ زیاد
  • داشتن وزن کم و سبکی دلخواه
  • تولید شده از الیاف شیشه‌ای
  • بدون حساسیت‌های پوستی

لباس خواب نخی

پارچه‌های نخی از قدیم تا به امروز جایگاه محبوب خود را در بین خریداران حفظ کرده‌اند و همچنان به فروش می‌رسند، از ویژگی‌های این جنس پارچه:

  • گزینه‌ای مناسب برای تابستان
  • داشتن منافذ زیاد
  • نرم و سبک
  • مقاوت بالا در هنگام شست و شو

لباس شب گیپور

استفاده از جنس گیپور زیبایی و تنوع  لباس خواب شما را دو چندان می‌کند. به همیت دلیل در دو نوع گیپور توری و مخملی تولید می‌شود. از ویژگی‌های گیپور توری:

  • چروک نشدن
  • استفاده از الیاف پنبه و ابریشم
  • داشتن تراکم بالا
  • مقاوم در برابر نخ‌ کش شدن

گیپور مخملی

گیپور‌های مخمل جز آن دسته از جنس‌هایی هستند که تحت هر شرایطی انتخاب بسیاری از خریداران است. الیاف به کار رفته در این نوع گیپور‌ها الیافی ضخیم و براق بوده که به همین خاطر زیبایی شما را در هنگام پوشش دو چندان کرده و استایلی متفاوت از شما را ارائه می‌دهد. با استفاده از این نوع گیپور و ترکیب آن با آستر‌های هم‌رنگ و مکمل می‌توانید بهترین و زیباترین لباس خواب ممکن را برای خود تهیه کنید. همچنین به دلیل نرمی و لطاف خاصی که این جنس از پارچه‌ها دارند در دوخت روبدوشامبر‌های مجسلی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند.

لباس خواب زنانه بلند

انواع مدل‌های لباس خواب زنانه

این سبک لباس زیر با توجه به جنس پارچه در مدل‌های متنوعی طراحی می‌شود. به همین دلیل با توجه به انواع فیزیک بدنی مدل مناسب شما را معرفی می‌کنیم.

لباس شب مناسب افراد کوتاه قد‌ با اندام ظریف

اگر شما هم دارای اندامی ظریف هستید و همچنین قدی کوتاه دارید ما به شما لباس‌ خواب‌هایی از جنس ابریشم با ساتن را پیشنهاد می کنیم. در این سبک از اندام استفاده از مدل‌هایی که در قسمت بالا تنه پوشش کمتری داشته ومعمولا قفسه سینه باز است پیشنهاد می‌شود تا در هنگام خواب موقع نفس کشیدن احساس سختی نداشته باشید.

بهترین گزینه برای افرادی که جثه کوچک و قد کوتاهی دارند مدل‌های ساتن و ابریشمی است. همچنین اگر بالاتنه و سینه‌های ظریفی دارید استفاده از پیراهن‌های دکلته و اگر سینه‌های بزرگی دارید لباس‌هایی با یقه بسته بهترین گزینه برای شماست.

قد بلند‌های لاغر اندام

اگر اندامی با چنین خصوصیاتی دارید می‌توانید از مدل‌هایی استفاده کرده که جنس ضخیم تری دارند. همچنین استفاده از مدل‌های دکلته نیز برایتان مناسب است. اگر به دنبال مدل‌هایی هستید که بلند بودن و لاغری اندامتان را زیاد نشان ندهد می‌توانید از سبک‌هایی استفاده کرده که دارای طرح‌های افقی و غیر راه راه هستند که در نتیجه تعادل ظاهر اندام شما را حفظ می‌کنند.

اگر اندام چاقی دارید

نگران اضافه وزن خود نباشید زیبایی در هر سایز و وزنی حق شماست. اگر شما هم چنین اندامی دارید استفاده از مدل‌های گشاد، غیر جذب و طراحی ‌های عمودی بهترین گزینه برای شماست. توجه کنید که مدل انتخابی آنقدر ها هم گشاد نباشد که در هنگام خواب دست و پایتان را درگیر کند.

اگر اندام چاق و قد بلندی دارید؛ استفاده از مدل‌هایی با طرح های راه راه عمودی بهترین گزینه برای شماست، همچنین اگر پاهای بلندی دارید ما به شما مدل های دوتکه که شلوارک‌های کوتاه دارند را پیشنهاد می‌کنیم.از آنجا که قد شما بلند است بهتر است لباس خواب‌هایی با مدل‌های بلند را انتخاب نکرده چرا که قد شما را بلند تر از آنچه که هست نشان می‌دهد.

 مزایای پوشیدن لباس خواب زنانه

ممکن است از خود بپرسید اصلا چرا باید هنگام خواب لباس خود را عوض کنیم و حتما پیراهن‌های شب و چنین سبک‌هایی را بپوشیم؟ در پاسخ به این سوال معمول به چند نکته مهم و کاربردی می‌پردازیم.

تجربه خوابی دلچسب

زمانیکه شما خواب راحت و مفیدی داشته باشید طبیعتا با تمرکز و احساس بهتری به کار‌های فردا خواهید پرداخت. با این وجود هنوز عده‌ای نسبت به لباس‌خواب‌ها بی‌‌توجه بوده و با همان لباس روزانه خود به رختخواب می‌روند.

شخصیتی متفاوت و مطرح

از نظر برخی افرادی که تفاوتی بین لباس‌ راحتی روزانه در منزل و لباس خواب خود قائل می‌شوند به بقیه ابعاد زندگی خود نیز اهمیت داده و از شخصیت بالاتری به نسبت دیگر افراد برخوردارند؛ به نقل از یک کتاب آدم حسابی‌ها در هنگام خواب لباس خود را عوض می‌کنند، پس اگر شما هم می‌خواهید جز این دسته از آدمها باشید به راحتی و سلامتی خود در هنگام شب توجه کنید.

افزایش اعتماد به نفس و زیبایی

طراحی بسیاری از پیراهن‌های شب به گونه‌ای بوده که طیف وسیعی از تنوع را شامل می‌شود، در نتیجه شما با انواع و اقسام مدل‌های لباس شب رو به رو هستید، این سبک از لباس با طراحی‌های جذاب و متنوع زیبایی اندام شما را دوچندان نمایش می دهد. بسیاری از پیراهن‌های شب به گونه‌ای طراحی شده که در کنار ویژگی راحتی از جنبه‌های فانتزی آنها نیز استفاده می‌شود که طبیعتا تاثیر بسزای خود در روابط زناشویی را دارد.

نکته‌های کاربردی در خرید لباس خواب زنانه

از مهمترین کاربرد‌های پیراهن شب فراهم کردن احساس و خواب راحت برای شماست. اما بسیاری از خانم‌ها بیشتر جذب زیبایی کار شده و راحتی خود را در آخرین گزینه قرار می‌دهند. به همین دلیل در هنگام خرید این مدل لباس بهتر است به چند مورد زیر دقت کنید:

  • انتخاب نکردن مدل‌های جذب و تنگ
  • استفاده نکردن از مدل‌هایی با الیاف مصنوعی
  • حذف مدل‌هایی که در طراحی آنها از زیورآلات استفاده شده
  • استفاده نکردن از مدل‌هایی با جنس ضخیم که پوست بدن را اذیت می‌کنند

سخن پایانی

همانطور که گفتیم اولین وظیفه پیراهن‌های شب فراهم کردن احساس راحتی در هنگام خواب است به همین دلیل سعی کنید از مدل‌هایی استفاده کنید که با الیاف‌های طبیعی تولید شدند. از آنجا که قیمت این سبک از لباس‌ها معمولا گران است به سمت جنس‌های بی کیفت نرفته و سلامتی پوست خود را فدای زیبایی ظاهری نکنید. به عبارتی اگر قرار است بخاطر محدودیت قیمت به سراغ جنس‌هایی با قیمت و کیفیت پایین بروید بهتر است این سبک از لباس را از گروه پوشاک خود حذف کنید. با خوابی راحت فردای بهتری را برای خود رقم بزنید، ممنون که تا انتها همراه ما بودید.


0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *