مقدمه

با توجه به طرح‌های لباس‌های امروزی استفاده از لباس‌های زیر و تنگ، مد شده است و طرفداران زیادی به خود جذب کرده‌اند. امروزه به‌طور گسترده‌ای عوارض شورت تنگ مردانه در آقایان شایع است. متاسفانه بیشتر تولیدکنندگان لباس زیر مردانه با تولید لباس‌های زیر تنگ به‌طور مستقیم برسلامت جسمی افراد تاثیر می‌گذارند. اگر لباس زیری که انتخاب می‌‌کنید جنس مرغوبی نداشته باشد و یا بیش از حد تنگ باشد، باعث ایجاد مشکلات و بیماری‌های مختلفی خواهد شد. ایجاد فشار در اندام‌های تناسلی مردان از شایع‌ترین مشکلات لباس‌های زیر تنگ محسوب می‌شود. در نتیجه در هنگام پوشیدن این لباس‌های زیر، احساس راحتی نخواهید کرد و مجبور به تحمل فشار و درد در قسمت های مختلف بدن خود می‌شوید. در ادامه با ما همراه باشید تا عوارض شورت‌ تنگ مردانه، عوارض شورت تنگ برای زنان و دیگر مسائل را بررسی کنیم.

عوارض لباس زیر تنگ برای مردان

بسیاری از پزشکان معتقدند که پوشیدن شورت تنگ باعث بروز ناراحتی‌ها و بیماری‌های بسیاری برای افراد خواهد شد، پس بهتر است از پوشیدن این نوع شورت‌ها خودداری کرده و به سراغ مدل‌های مناسب‌تر دیگری بروید. آقایان بهتر است از شورت‌های نخی یا پنبه‌ای استفاده کنند تا با منافذی که در پارچه‌های این نوع شورت‌ها وجود دارد، افزایش جریان هوا امکانپذیر شود. از عوارض شورت تنگ مردانه، وارد شدن فشار به کیسه بیضه و همچنین ایجاد اختلال در جریان خون ناحیه تناسلی است که توصیه می‌شود در انتخاب این نوع شورت‌ها محتاط‌تر عمل کنید. در ادامه به تعدادی از عوارض شورت تنگ برای مردان اشاره می‌کنیم. اختلالات مردانه، افزایش تعریق، تشدید واریس و بیماری‌های گوارشی از جمله عوارض مهم این لباس‌ها می‌باشند.  

عوارض شورت تنگ مردانه

پوشیدن لباس‌های زیر تنگ مخصوصا شورتی که جذب و چسبان باشد، تاثیرات منفی بسیاری برای بدن ایجاد می‌کند که هم به‌صورت بلندمدت و هم کوتاه‌مدت می‌تواند بر سلامت فرد تاثیر بگذارد و باعث به وجود آمدن بیماری‌های پوستی، تناسلی و… شود که فرد را تا مدتی طولانی درگیر خواهد کرد. در ادامه به برخی از عوارض شورت تنگ مردانه را ذکر می‌کنیم.

عفونت تناسلی

استفاده از لباس زیر مردانه تنگ سبب افزایش دما در ناحیه اندام تناسلی فرد می‌شود. همین مسئله باعث می‌شود عفونت‌های قارچی و بوی نامطبوعی در این ناحیه ایجاد شود. استفاده بلند مدت از شورت‌های تنگ برای مردان باعث افت شدید کیفیت و تعداد اسپرم فرد می‌شود و همچنین ممکن است دچار درد در ناحیه بیضه‌ها شوند. ناگفته نماند که ممکن است دچار درد در ناحیه بیضه نیز شوند. این عارضه یکی از مهمترین عوارض شورت تنگ مردانه است.  

ایجاد کمردرد

شورتی که بسیار تنگ باشد باعث ایجاد محدودیت حرکتی می‌شود و اگر به صورت مداوم استفاده شود، به مرور باعث کشیدگی عضلات و درد در ناحیه کمر می‌شود.  

 به وجود آمدن مشکلات پوستی

پوشیدن شورت تنگ مردانه باعث می‌شود که پوست شما به راحتی نتواند تنفس کند و همین امر باعث به‌وجود آمدن انواع مشکلات پوستی اعم از خارش، مو‌های زیر پوستی، قرمزی، سوزش، اگزما و… می‌شود. همچنین ممکن است در اثر فشار کش شورت، بریدگی‌ها و زخم‌هایی بوجود بیاید که به راحتی قابل بهبود نباشند.  

اختلال در قدرت باروری آقایان

قدرت باروری مردان با دمای بیضه رابطه مستقیم دارد. با استفاده از شورت تنگ و یا شلوارهای تنگ علاوه بر ایجاد فشار بر ناحیه تناسلی، دمای آن ناحیه نیز بالا می‌رود. همین مسئله سبب آسیب دیدن غده اسپرم ساز می‌شود و تولید اسپرم با مشکل روبه‌رو می‌گردد.

تشدید سلولیت

از آنجایی که تنگ بودن لباس زیر، باعث تجمع چربی در قسمت ران‌ها می‌شود، علائم سلولیت را نمایان می‌کند و سلولیت را به نوعی تشدید می‌کند.  

اختلال در هضم غذا

لباس های زیر تنگ مردانه پس از خوردن وعده‌های غذایی ممکن است باعث فشرده شدن روده و معده شده و در نتیجه رفلکس اسید و سوزش سر دل را تشدید کند که این امر باعث ایجاد درد و نفخ در ناحیه شکم می‌شود. همچنین ممکن است با کندکردن سرعت حرکت مواد غذایی در دستگاه گوارش در دراز مدت، سبب به‌وجود آمدن مشکلات شدید گوارشی شود.   

ایجاد اختلال در تنفس

پوشیدن لباس زیری که بالا تنه تنگ داشته باشد باعث ایجاد اختلال در ناحیه بالا تنه می‌شود که در این حالت فرد به مرور زمان با عدم تنفس کافی و تجمع سلول‌ها مواجه خواهد بود. به این ترتیب اکسیداسیون سلول‌ها تسریع می‌شود که این موضوع باعث پیری زودرس فرد می‌گردد.

عرق‌کردن و بوی بد

همان‌طور که پیش‌تر گفتیم متاسفانه امروزه بسیاری از تولید کنندگان با تولید پوشاک‌ صاف، چسبان و تنگ در حال آسیب رساندن به سلامت جسمی افراد هستند؛ این موارد نه تنها باعث بروز درد می‌شود بلکه سبب فشرده شدن اندام های مختلف بدن هم می‌شوند. یکی دیگر از عوارض شورت‌های تنگ مردانه استشمام بوی بد است.

همانطور که می‌دانید عرق انسان فاقد بو است. سطح پوست بدن ما پوشیده از هزاران نوع میکروب است. اگر راه درستی برای تبخیر عرق وجود نداشته باشد، عرق در سطح پوست جمع شده و سبب شکستن باکتری‌ها می‌شود. با شکستن باکتری‌ها، مواد شیمیایی آزاد می‌شود و سبب ایجاد بوی آزار دهنده و نامطبوع تعریق می‌گردد. علاوه بر آن، دو نقطه از بدن هستند که بوی تعریق آن‌ها خیلی ناخوشایند است، این دو ناحیه عبارتند از زیر بغل و ناحیه دستگاه تناسلی که علت آن، تولید مواد چربی و پروتئین توسط غدد عرق این ناحیه‌ها می‌باشد که باکتری‌ها از آن‌ها تغذیه می‌کنند.

عرق سایر نقاط بدن چون حاوی مقادیر زیادی نمک می‌باشند، باکتری‌ها به راحتی نمی‌توانند از محتویات عرق استفاده کنند. اگر تهویه ناحیه تناسلی به خوبی صورت نگیرد (مثلا به‌علت پوشیدن لباس‌های تنگ) هم بوی تعریق فرد، دیگران را اذیت می‌کند و هم‌ینطور به تدریج ناحیه تناسلی یک بوی خاص آزار دهنده بخود می‌گیرد که حتی با شستشو نیز از بین نمی‌رود.

افرادی که در تمام طول روز با شورت‌های تنگ و جذب کار می‌کنند، اگر به کشاله‌های ران خود نگاهی بیندازند، امکان دارد لکه‌های قهوه‌ای رنگی را ببینند که همان قارچ پوستی است.

به‌طور خلاصه لباسی که در ناحیة دستگاه تناسلی از آن استفاده می‌کنیم باید دارای خصوصیات زیر باشد تا به عوارضی که شورت تنگ مردانه می‌تواند برای ما داشته باشد دچار نشویم:

  • باعث تجمع عرق برروی سطح پوست بدن نشود.
  • باعث اختلال جریان خون در ناحیه دستگاه تناسلی نشود.
  • باعث اختلال جریان عصبی ناحیه دستگاه تناسلی نشود.
  • اجازه برقرای تهویه مناسب هوا را بدهد.
  • از الیاف مناسب مانند کتان و پنبه درست شده باشد و به راحتی بتواند در شرایط متفاوت مثل نشستن کِش بیاید.

عوارض شورت تنگ برای زنان

با توجه به این‌که ناحیه تناسلی بانوان خیلی حساس‌تر از مردان است، بانوان باید در انتخاب لباس زیر، ظرافت خاصی به خرج دهند. از طرفی نه تنها پوشیدن شورت تنگ برای زنان از نظر ظاهری قشنگ و جالب نیست بلکه می‌تواند باعث به‌وجود آمدن انواع مشکلات و بیماری‌های پوستی و تناسلی شود، به‌خصوص اگر یائسه شده باشید. در یائسگی دیواره‌های واژن نازک‌تر از قبل هستند و در نتیجه فشار و سایش در این ناحیه می‌تواند موجب سوزش و خارش شود.

علاوه‌براین، عفونت‌های میکروبی ناحیه مقعد در محیط مرطوب، راحت‌تر و بیشتر می‌توانند به قسمت جلو بیایند و تکثیر پیدا کنند. از طرف دیگر این شورت‌ها به علت سایشی که با ریشه موها دارند، به خصوص موهایی که قبلا اپیلاسیون شده‌اند و کوتاه هستند، امکان ایجاد عفونت در ریشه موها را زیاد می‌کنند که این عفونت فولیکولیت نام دارد و به صورت جوش چرکی دردناک خود را نشان می‌دهد.

از آن‌جایی که ترشحات واژن همانند رطوبت درون دهان معمولا طبیعی هستند، شما نیاز به پوشیدن شورت با سایز مناسب برای جذب رطوبت اضافی دارید. بانوان نیز نباید از عوارض شورت تنگ برای زنان غافل نباشند.

چه لباس زیری مناسب است؟

توجه داشته باشید که قبل از خرید، سایز اصلی خود را بدانید. معمولا  افراد هنگام خرید لباس زیر به حرف فروشنده مبنی بر اینکه پارچه خاصیت کشسانی دارد اکتفا می‌کنند. سپس لباس زیری با سایز نه چندان مناسب خود می‌خرند و به خاطر تنگ بودن، اندام‌های تحتانی را تحت فشار قرار می‌دهند. این شرایط علاوه بر آزاردهنده بودن، مضر نیز می‌باشد و ممکن است در طولانی مدت، سبب به وجود آمدن مشکلات جبران ناپذیری شود. همچنین ممکن است در صورت تداوم استفاده از این شورت‌ها قدرت باروری مردان تحت تاثیر قرار گیرد. بنابراین بهترین کار این است که به عدد درج شده روی لباس زیر اکتفا نکنید و سایز خود را با متر و رعایت اصول، به طور کاملا دقیق اندازه گیری کرده و سپس اقدام به خرید شورت مناسب کنید.

به این نکته نیز توجه داشته باشید که یکی از راه‌های تنوع بخشی به لباس زیر، رنگ کردن پارچه آن است. هنگامی که قصد خرید لباس زیر مناسب را دارید، باید دقت کنید ماده‌ای که برای رنگ‌آمیزی الیاف پارچه از آن استفاده شده است، شیمیایی نباشد. زیرا مواد شیمیایی می‌توانند از طریق پوست به بدن جذب شده و باعث بروز بیماری‌های مختلف پوستی شوند.

جمع‌بندی

انتخاب لباس زیر شاید بسیار کار ساده‌ای به نظر برسد، اما حقیقت این است که نباید از این انتخاب و از تاثیرات آن غافل بود. توصیه ما این است که از لباس‌های زیر با سایز مناسب خود استفاده کنید تا از عوارض شورت تنگ مردانه و زنانه در امان باشید.

در این مقاله عوارض شورت تنگ برای مردان به طور کامل شرح داده شد و به شما توصیه می‌کنیم تا از محصولات تولیدی لباس زیر کرال که با بهترین متریال و با استاندارد‌های روز تولید می‌شوند دیدن فرمایید.


0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *