در چندین دهه پیش وقتی حرف از لباس زیر می‌شد تمامی خریداران لباس‌هایی از نوع شورت و سوتین‌ها را تصور می‌کردند. تا اینکه روز به روز با رشد صنعت مد و الهام از مدل‌های غربی این سبک از لباس زیر گسترده‌تر شد.

مثلا گن‌های زنانه، لباس‌های خواب مردانه و زنانه، هارنس‌ و… طراحی و به تولید رسیدند. از مدل‌هایی که نتیجه پیشرفت صنعت مد و پوشاک بود می‌توان به شورتکس‌ها اشاره کرد که بحث امروز ما است.

اگر درباره این سبک از لباس زیر اطلاعات کمی دارید؛ یا اصلا نمی‌دانید چه مدل لباسی هستند تا ادامه همراه ما باشید تا به معرفی این محصول بسیار کاربردی بپردازیم.

شورت قاعدگی و پریودی

شورتکس چیست؟

لباس زیر خانم‌ها در گذشته به تنوع در مدل شورت و سوتین ها خلاصه می‌شد و تنوع در لباس زیرهمچنان یکی از جذاب‌ ترین مسئله‌ها برای خانم‌ها بوده و همچنان می‌باشد.

به مرور زمان و اشباع صنعت مد تنوع در این سبک از لباس‌ها به حاشیه رفت و کاربرد آنها بیشتر مد نظر طراحان و همچنین خریداران قرار گرفت.

با پیشرفت صنعت پوشاک و کاربردی شدن انواع لباس‌ زیر به مرور زمان شورت‌هایی با عنوان شورتکس‌ها به بازار آمدند.

همانطور که می‌دانید طبیعت بدن زنان به گونه‌ای است که چندین روز از ماه را با دوره‌ای به نام قاعدگی سپری می‌کنند. در این دوره علاوه بر تغییر و تحولات روحی بدن نیز تغییرات هورمونی خاص خود را داشته و رحم با خونریزی همراه است.

دوره قاعدگی یا پریودی یکی از مهمترین دوره‌هایی است که در بسیاری از اوقات برای خانم‌ها مسئله‌ای آزار دهنده است.

در دوره عادت ماهانه در کنار استفاده از پد‌های بهداشتی زمانیکه خونریزی شما زیاد است در بسیاری از اوقات نفوذ خون به لباس رویی باعث نم پس دادن و لکه شدن شلوار و لباس شما می‌شود که اصلا ظاهر خوبی ندارد.

لکه شدن لباس درهنگام پریودی هم لباس شما را کثیف کرده هم وجه خوبی ندارد. به همین منظور شورت‌هایی مخصوص دوران قاعدگی طراحی شدند که بهترین گزینه برای سپری کردن این دوره هستند.

شورتکس پریودی

کاربرد شورتکس به چه صورت است؟

شورتکس‌ها به گونه‌ای طراحی شدند که در نگاه اول ظاهری شبیه به لباس زیر معمولی دارند؛ اما در اصل با به کارگیری لایه‌‌هایی زخیم در قسمت میانی و باسن حجم بیشتری را به نسبت دیگر لباس‌ها در بر می‌گیرند.

لایه ضخیم به کار رفته و حجم زیاد آن باعث می‌شود هنگامی که طولانی مدت نشسته‌اید؛ از نفوذ خون به  شورت شما جلوگیری کرده و باعث نشود که لباس شما لکه و نم پس بدهد.

پس به عبارتی شورتکس‌ها نوعی شورت مخصوص دوران قاعدگی بوده که بهترین  گزینه برای شما خانم‌ها در این دوران است. مخصوصا زمانیکه در محیط کار و مهمانی هستید و طبیعتا این حساسیت چند برابر می‌شود.

آیا شورتکس‌ها باعث ایجاد عفونت می‌شوند؟

از آنجا که طراحی شورتکس‌ها به گونه‌ای است که لایه ضخیمی را در بر گرفته و حالتی چسبنده دارد ممکن است فکر کنید به دلیل جذب رطوبت در قسمت میان پاها باعث عفونت زایی می‌شود.

در این بحث همه چیز به جنس شورتکس شما بستگی دارد. شورتکس‌ها در انواع جنس‌هایی مانند نخ، پلاستیک، ویسکوز و… به تولید می‌رسند.

استفاده از شورت‌هایی که از الیاف طبیعی مثل نخ و پنبه و… تولید شده‌اند قطعا کمترین درصد عفونت را برای شما به همراه دارند. برعکس استفاده از شورتکس‌هایی از جنس الیاف مصنوعی عفونت و حساسیت‌های خاص خود را به دنبال دارد.

شورت پریودی

 بهترین جنس شورتکس کدام است؟

دوران پریودی به خودی خود حساس ترین دوره برای خانها است. بنابراین استفاده از جنس مناسب برای این سبک از لباس زیر بسیار مهم است.

تمامی لباس‌های زیر مخصوصا شورتکس‌ها که تماس مستقیم با بدن داشته و در دوره حساسی از آنها استفاده می‌شود باید از بهترین جنس‌ ممکن تولید شوند.

در این سبک از لباس استفاده از شورت‌های تولید شده از الیاف نخ بهترین گزینه برای شما هستند.

جنس نخی به دلیل داشتن الیاف طبیعی، خاصیت ضد میکروب، تنفس راحت پوست و همچنین قدرت جذب بالا در هنگام پریودی گزینه بسیار کاربردی‌ برای شما می‌باشد.

در هنگام استفاده از شورتکس از پد و کاپ قاعدگی نیز استفاده کنیم؟

برخی به اشتباه فکر می‌کنند به دلیل حجم ضخیم و لایه‌های مخصوص به کار رفته در این سبک از لباس زیر استفاده از شورتکس‌ها به تنهایی کافی است.

بهتر است بدانید هیچ چیز جای پد‌های بهداشتی و در مواردی کاپ‌های قاعدگی را نمی‌گیرد. در کنار استفاده از این دو مورد استفاده از شورتکس‌ها باعث احساس راحتی در دوره قاعدگی شما می‌شود.

طراحی این سبک از لباس زیر به گونه‌ای نیست که به تنهایی از نفوذ خون به لباس شما جلوگیری کند و استفاده از پد‌های بهداشتی و کاپ‌ها کاملا ضروری است.

شورتکس پریودی مشکی

بهترین شورتکس چه ویژگی‌هایی دارد؟

در ادامه چند مورد از مهم ترین ویژگی های یک شورت پریودی خوب را بررسی می‌کنیم. بهتر است در هنگام انتخاب و خرید شورت زنانه مخصوص دوران پریودی به این نکات توجه کافی داشته باشید.

الیاف طبیعی

شورت قاعدگی همانند دیگر لباس‌های زیر با بدن شما تماس مستقیم داشته و در حساس ترین دوره فیزیک بدنی شما که خود زمینه ساز دیگر عفونت هاست مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به همین دلیل دوره قاعدگی به خودی خود حسایت‌های لازم را دارد. در نتیجه با استفاده از شورتکس‌های تولید شده از الیاف طبیعی سطح سلامت بدن خود را افزایش دهید.

عبور هوای آزاد

به دلیل جذب رطوبت در قسمت بین‌ پا‌ها اولین موردی که باید به آن توجه کرد رد و بدل شدن هوای آزاد در آن ناحیه است. زمانیکه تهویه هوا به راحتی صورت نگیرد رطوبت و ترشحات خونی عادت ماهانه باعث ایجاد عفونت‌های زنانه می‌شود.

خاصیت ضد میکروب

از آنجا که شورت‌های مخصوص قاعدگی از لایه‌های ضخیمی تشکیل شده و به نسبت شورت‌‌های معمولی فشار بیشتری را ایجاد می‌کنند. این نوع شورتکس ها بیشتر زمینه ساز انواع میکروب‌ها در قسمت تناسلی هستند.

به همین منظور شورتکس‌هایی که از الیاف ضد میکروب تولید شده‌اند بهترین گزینه پیشنهادی در این زمینه هستند.

خاصیت ضد میکروب بودن پارچه‌های شورت قاعدگی باعث می‌شود که رطوبت ایجاد شده به ندرت میکروب و باکتری‌های مربوطه را به خود جذب کند.

جذب بالای خون و ترشحات

از مهمترین ویژگی‌های شورتکس مناسب باید به قدرت جذب بالای آن اشاره کرد. با بیشترین مقدار جذب خون ریزی لباس رویی شما پاکیزه تر به چشم می‌آید.

خاصیت جذب بالا در شورت‌های قاعدگی ارتباط مستقیمی با فیبر به کار رفته در آنها دارد. هرچه فیبر استفاده شده در زمان تولید مناسب تر و با کیفیت بالا بوده باشد قدرت جذب و نفوذ خون نیز بیشتر است.

شورت پریودی

یک اشتباه رایج در مورد شورتکس

بعضی از افراد به اشتباه فکر می‌کنند که شورت قاعدگی به دلیل ضخامت خوبی که دارد در هنگام شب ادراری نیز می‌توان از آنها استفاده کرد.

فراموش نکنید که شورت قاعدگی همانطور که از اسمش پیداست تنها مخصوص دوران قاعدگی بوده و برای شب ادراری تاثیری ندارد.

در هنگام پریودی در کنار استفاده از شورتکس‌ها شما از پد‌های بهداشتی نیز استفاده می‌کنید. اما در هنگام شب ادراری شما فقط از شورتکس‌ها استفاده کرده که در جذب ادرار شما هیچ تاثیری ندارند.

استفاده از شورتکس‌ها برای شب ادراری نتیجه‌ای جز کثیف شدن تخت خواب شما به همراه ندارد.

در نتیجه اگر شب ادراری دارید حتما از وسیله‌های کاربردی مخصوص آن استفاده کرده و شورت قاعدگی را فقط در دوران قاعدگی خود استفاده کنید.

 

شستن شورت

نحوه شست و شوی شورت قاعدگی

این از سبک از شورت‌ها به دلیل کاربردی بودن قیمت نسبتت بالایی را دارند به همین دلیل بهتر است در نگهداری آنها مخصوصا هنگام شست و شو بیشترین دقت خود را به کار بگیرید.

برای شستن شورتکس‌ها بهتر است آنها را با دست شسته و در شستن اولیه حتما از آب سرد استفاده کنید.

در شست و شوی ماشینی بافت و الیاف شورت شما معمولا آسیب می‌بیند، همچنین برای از بین بردن سریع لکه‌های خون همیشه از آب سرد استفاده می‌کنند که بیشترین تاثیر را دارد.

بعد از شستن با آب سرد و از بین بردن لکه‌های خونی برای بار دوم از آب ولرم یا داغ استفاده کرده تا اگر ذره‌‌ای باکتری و میکروب روی شورت شما به جا مانده از بین برود.

شستن شورتکس با نرم کننده

بعضی از افراد به اشتباه در هنگام شستن این شورت‌ها از نرم کننده استفاده می‌کنند. بد نیست بدانید که استفاده از نرم کننده‌ها باعث صدمه زدن و از بین رفتن خاصیت ضد میکروبی آنها می‌شود.

میکروب زدایی شورت پریودی زیر نور خورشید

بعد از شستن آنها ممکن است باز هم مقداری میکروب و باکتری روی لباس شما به جا مانده باشد، به همین دلیل هنگام خشک کردن به شما توصیه می‌کنیم آنها را در مقابل نور مستقیم خورشید پهن کنید.

نور طبیعی خورشید بهترین منبع انرژی طبیعی برای از بین بردن میکروب‌های موجود در لباس زیر بوده و نقش بسزایی در سلامت پوست و بدن شما دارد.

سخن پایانی

در یک نتیجه گیری کلی بهتر است بگوییم شورتکس‌ها نوعی شورت مخصوص دوران قاعدگی بوده و در این زمینه کاربردی ترین نوع لباس زیر زنانه به شمار می‌روند.

بهترین نوع شورت قاعدگی در نوع الیاف و فیبر به کار رفته آن خلاصه می‌شود. همچنین رد و بدل شدن هوای آزاد از دیگر ویژگی‌های یک شورت قاعدگی مناسب است.

با رعایت نکات لازم در بخش شست و شو می‌توانید آنها را تمیز و میکروب زدایی کنید و بیشتر از آنها استفاده کنید.

مثل همیشه توصیه اول و آخر ما به شما این است شورت‌هایی را انتخاب کنید که از الیاف طبیعی تولید شده‌اند که در نتیجه ضامن سلامتی شما هستند.

با دقت به تمامی موارد بالا و انتخاب بهترین مدل شورتکس دوره قاعدگی خود را کمی آسان تر بگذرانید. ممنون که تا انتها همراه ما بودید.


0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *