در کنار خوش استایل بودن کاربردی بودن لباس نیز برای خریداران مهم است. به عبارتی به دنبال گزینه‌ای هستند که علاوه بر استفاده به عنوان لباس زیر بدن را خوش فرم نشان داده و کاربرد و مزیت‌های دیگری نیز داشته باشد.

لباس‌های زیر کاربردی در مدل‌های متنوعی طراحی و تولید می‌شوند. یکی از این مدل‌ها می‌توان به گن‌های زنانه و گن های مردانه اشاره کرد که کاربرد خاص خود را دارند. گن‌های زنانه در انواع مدل‌ها با کاربرد‌های متنوع طراحی شدند. در این مقاله انواع گن زنانه و تفاوت آنها و نکات مهم خرید گن زنانه را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

اگر به دنبال لباس زیری هستید که کاربرد فرم دهی و کاهش سایز داشته باشد؛ ما به شما گن‌های زنانه را پیشنهاد می‌کنیم. در ادامه به معرفی و توضیح هر یک از این مدل‌ها می‌پردازیم. پس اگر این سبک از لباس زیر جز انتخاب‌های شماست تا انتها همراه ما باشید.

گن های زنانه

تذکر: استفاده از هرگونه گن بارداری یا گن های لاغری و… باید با مشورت پزشک انجام شود و ما توصیه‌ای به استفاده از گن ها نداریم. این محتوا صرفا جهت بررسی انواع گن ها است و استفاده از آنها باید با نظر پزشک و مسئولیت خود فرد انجام شود.

گن زنانه چیست؟

این مدل لباس زیر در انواع متفاوتی تولید می‌شود. در اکثر مدل‌ها قسمت هایی از ران تا زیر سینه را دربرگرفته و پوشش می‌دهد.

 امروزه استفاده از گن‌ها علاوه بر خوش فرم نشان دادن اندام شما باعث می‌شود که به مرور زمان با استفاده‌های متوالی چربی‌های اضافی بدن شما آب شده و تقریبا بین یک تا سه عدد کاهش سایز داشته باشید.

گن‌های زنانه در مدل‌های مختلفی تولید می‌شوند. از معروف ترین و پرکاربرد ترین آنها می توان به مدل‌هایی مثل: گن بارداری، شورت گنی، گن لاغری و گن ساعت شنی اشاره کرد.

گن سوتینی زنانه

هر یک از این مدل‌ها به گونه ای طراحی شده که کاربرد خاص خود را دارد. به همین دلیل آشنایی هرچه بیشتر با انواع گن‌ها لازم و ضروری است. پس در ادامه همراه ما باشید تا با معرفی هر یک از مدل‌های گن زنانه انتخابی آسان تر و کاربردی تر را برای شما رقم بزنیم.

انواع گن‌ها زنانه

در ادامه انواع مدل های گن زنانه را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

گن زنانه

گن ساده زنانه

این سبک گن‌ها معمولا ظاهری ساده دارند و قسمت شکم را در برمی‌گیرند. در این مدل قسمت‌های ناحیه شکم و گاهی ران‌ها را به صورت کاملا تنگ پوشش داده و باعث چربی سوزی می‌شود.

گن ساده

شورت گنی

شورت گنی همانطور که از اسمش پیداست شورتی است که خاصیت چسبندگی و در نتیجه تنگی زیادی دارد. طراحی این سبک از لباس زیر به گونه‌‌‌ای است که همانند دیگر شورت‌ها بوده با این تفاوت که قسمت کمر و گاهی ران ها را در بر می‌گیرد.

معمولا افرادی که به دنبال جمع کردن شکم و پهلوی خود یا گاهی ران‌ها هستند از این مدل لباس زیر استفاده می‌کنند. به خاطر داشته باشید این مدل از گن‌ها معمولا برای جمع گردن بافت‌ چربی‌های قسمت‌های مربوطه به کار رفته و کاهش سایزی به آن صورت ندارد.

شورت گنی زنانه

شورت گنی پادار

شورت‌های گنی معمولا به دو نوع ساده و پا دار تقسیم می‌شوند که مدل ساده را در بالا توضیح دادیم. در مدل پادار قسمتی از ران‌ها پوشش داده شده و باعث جمع شدن آن‌ها می‌شود.

پس اگر قصد دارید که هنگام پوشیدن لباس مورد نظر خود ران‌هایی خوش فرم و جذاب داشته باشید ما به شما استفاده از شورت‌های گنی پادار را توصیه می‌کنیم.

همچنین از دیگر مزیت‌های شورت‌های گنی می‌توان به برجسته کردن باسن اشاره کرد. فیزیک بدنی بسیاری از خانم‌ها به گونه‌ای است دارای باسن تخت و غیر برجسته‌ای هستند و هنگام استفاده از لباس‌های مجلسی این موضوع برایشان دغدغه است.

اگر شما هم جز چنین افرادی هستید و دوست دارید که در زیر لباس خود با اندامی خوش فرم و برجسته درمیان جمع بدرخشید؛ استفاده از شورت‌های گنی که قسمت پشتی آنها برجسته است نیاز شما را به خوبی برطرف می‌کند.

پس در حالت کلی شورت‌های گنی از قسمت کمر تا ران را در بر گرفته و در جمع کردن چربی های قسمت مربوطه به شما کمک می کنند. اما در مقایسه با دیگر مدل‌ها کاهش سایزی به آن صورت نخواهند داشت.

گن لاغری زنانه

گن لاغری به گونه‌ای طراحی شده که علاوه بر جمع کردن بافت چربی‌های بدن باعث کاهش سایز نیز می‌شود. گن‌های لاغری به مدل‌های متنوعی تقسیم شده که هر مدل با توجه به طراحی خود کاربرد خاص خود را نیز دارند.

از انواع مدل‌ها می‌توان به گن یکسره، گن ساعت شنی، گن بند دار، گن مخصوص شکم به بالا و… اشاره کرد.

گن لاغری یکسره زنانه

در این مدل از لباس زیر خاصیت جذب و تنگی لباس به نسبت دیگر مدل‌ها بسیار بیشتر است. زیرا هدف اصلی از طراحی چنین مدل‌هایی کاهش یک تا سه سایز برای خریداران است.

گن ساعت شنی

از معروف ترین و محبوب ترین گن‌های لاغری در بین خریداران بدون شک می‌توان به گن محبوب ساعت شنی اشاره کرد.

این مدل به صورتی طراحی شده که هنگام استفاده از آن اندام شما را تقربیا از بالاتنه تا شکم و کمر را به گونه‌ای جمع می‌کند و پوشش می‌دهد که حالتی شبیه به ساعت شنی به خود می‌گیرد.

گن ساعت شنی

در مدل ساعت شنی خاصیت تنگی و جذب لباس در حدی زیاد است که از بالا تا به پایین را گیره‌های مخصوص یا همان قزن‌ و قفلی‌های خیاطی در بر گرفته و به کمک آنها بدن شما جمع می‌شود.

مدل ساعت شنی به دلیل خاصیت جذب و چسبندگی بیشتر، کاهش سایز بیشتر و همچنین بسیار خوش فرم نشان دادن و نگه داشتن بدن، در بین خریداران محبوب ترین گزینه است.

معمولا بعد از استفاده‌های متوالی از انواع گن‌ها اندام شما باید کمی لاغر شده و فرم بهتری به خود بگیرد. اما بسیاری از مدل‌ها چنین خاصیتی نداشته و حتی هنگام استفاده تاثیر دلخواه خریدار را ندارد و هیچ تغییری در اندام شما به وجود نمی‌آورد.

در صورتی که گن ساعت شنی به صورتی طراحی شده‌ که در اولین استفاده تغییر کاملا زیادی را احساس می‌کنید.

همچنین بسیاری از خانم‌ها بعد از زایمان اندام افتاده‌ای را تجربه کرده و از این موضوع بسیار ناراحت هستند. اگر شما هم چنین دغدغه‌ای دارید و می‌خواهید به اندام قبل زایمان خود برگردید استفاده از گن ساعت شنی بهترین گزینه برای شماست.

گن بارداری

با توجه به اینکه گن‌ها معمولا پوشش تنگ و جذبی دارند ممکن است با شنیدن مدل گن بارداری تعجب کنید. اما با این وجود این مدل از گن نیز بسیار کاربردی بوده و مخاطبان خاص خود را دارد.

تذکرمهم: استفاده از گن های بارداری باید حتما با مشورت پزشک انجام شود. غیر از آن ممکن است به شما یا جنین آسیب برساند.

در دوره بارداری خانم‌ها وزن زیادی را حمل می‌کنند که این مسئله باعث فشار به ناحیه شکم، پهلو، باسن و بیشتر از همه کمر می‌شود. به عبارتی باسن و کمر نقش مهم و اساسی را در حمل وزن دوره بارداری دارند.

به همین دلیل برای کاهش درد قسمت‌های مربوطه و حمل وزن راحت در دوره بارداری گن یا کمربند‌های مخصوصی طراحی شدند.

طراحی این مدل از گن‌ها به گونه‌ای است که معمولا همه جای شکم و کمر را در بر نگرفته چونکه پوشیدن لباس‌های جذب و تنگ در این دوره ممنوع است پس این مدل لباس زیر باید طوری طراحی شود که کمترین ضرر ممکن را برای فرد داشته باشد.

طراحی گن‌های بارداری اینگونه است که پشت کمر را پوشش داده و تقریبا دور شکم که حالتی برآمده داشته را در بر می‌گیرد و بخشی از وزن جنین را حمل می‌کند. در نتیجه فشار کمتری به شکم و کمر شما وارد می‌شود .

به عبارتی گن یا کمربند بارداری پوششی مناسب برای حمایت از شکم و کمر شما در هنگام بارداری است. اگر در این دوره درد شما غیر قابل تحمل و بسیار اذیت کننده است، استفاده از گن‌های بارداری برای شما بهترین گزینه است.

از مزیت‌های گن بارداری می‌توان به جا به جایی راحت هوا در ناحیه شکم و جلوگیری از تعریق بالا در آن قسمت اشاره کرد.

گن بارداری به شما کمک می‌کند که شکمتان را در حالت بالا قرار گرفته و ظاهری زیباتر را با لباس‌های مخصوص بارداری خود داشته باشید.

معمولا گن‌ها بدن را جمع کرده و حالتی جذب دارند. در این مدل از لباس، گن بارداری عملکرد گردش خون بدن شما را این دوره حساس بهبود می‌بخشد.

همچنین داشتن قابلیت تنظیم فشارهای مختلف از دیگر مزیت‌های این مدل گن است. با استفاده از این سبک لباس به راحتی می‌توانید سختی‌های دوره بارداری خود را کاهش داده و دوره دلنشین تری را تجربه کنید.

نکته‌ای مهم در خرید گن بارداری

با توجه به تمامی مزیت‌ها و کاربرد‌های مناسبی که درباره گن‌های بارداری برایتان گفتیم بهتر است بدانید که استفاده از چنین لباسی تنها با تشخیص و تجویز پزشک صحیح بوده و غیر از آن ممکن است به شما یا جنین آسیب برساند.

نحوه شست و شوی انواع گن‌ها

در طراحی انواع گن‌های لاغری معمولا در قسمت لبه‌ها از مواد سیلیکونی استفاده می‌کنند. به همین دلیل بهتر است هنگام شست و شو به هیچ وجه از آب داغ استفاده نکنید.

گن‌ها را به روش دستی و غیر ماشینی در آب سرد قرار داده و بعد به آرامی آنها را بشویید. استفاده از آب داغ باعث از بین بردن قسمت‌های سیلیکونی لباس و همچنین خاصیت جذب و چسبندگی آن می‌شود.

مواد شست و شو

مواد شوینده گن‌ها با توجه به مدل‌ آنها متفاوت است. در مدل‌های ساده استفاده از شوینده‌هایی با سطح آنزیم متوسط کفایت می‌کند. همچنین می‌توانید از صابون‌ دست و دمای آب ۳۰ درجه استفاده کنید.

توجه داشته باشید هرچقدر دمای آب برای شست و شو بالاتر باشد خاصیت انعطاف پذیری گن نیز بیشتر از بین می‌رود. به همین دلیل برای مدل‌های ساده از دمای میانگین ۳۰ درجه استفاده کنید.

سخن پایانی

تمامی گن‌ها در انواع سایز‌ها برای انواع اندام‌ها قابل استفاده هستند. تنها کافیست با فیزیک بدنی خود آشنا باشید و کاربرد گن مورد نظر خود را بدانید تا انتخاب مناسبی را تجربه کنید.

فراموش نکنید که خرید گن‌های بارداری تنها با تجویز پزشک قابل استفاده است.

سلامتی و احساس زیبایی بیشتر شما باعث دلگرمی ما است، ممنون که تا انتها همراه ما بودید.


0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *