هدف شما از پوشیدن زیرپوش چیست؟ آیا از فواید پوشیدن آن اطلاع دارید؟ می‌دانید زیر پوش در لاغر و چاق نشان دادن شما تاثیرگذار است؟ آیا تا به حال فکر کرده‌اید که چرا باید زیر پوش پوشید؟

برای پاسخ به تمام این سوالات باید این مطلب را تا انتها مطالعه نمایید. هر کسی برای پوشیدن زیر پوش دلایل خاص خود را دارد، و این دلایل قابل احترام هستند.در این مطلب به مزایای پوشیدن زیرپوش و معرفی انواع آن خواهيم پرداخت. در صورتی که از جمله افرادی هستید که پوشیدن زیر پوش برای شما اهمیتی ندارد و گمان می‌کنید پوشیدن آن در کاهش حساسیت و جوش‌های پوستی بی‌تاثیر است، این مطلب را از دست ندهید.

مزایای زیرپوش و رکابی

مهم ترین دلایل پوشیدن زیر پوش

شما با پوشیدن زیرپوش به مرور متوجه خواهيد شد كه انجام اينكار مي‌تواند شامل فوايد و مزايايي براي شما باشد. درست است زیر پوش دیده نمی‌شود ولی نقش مهمی در مرتب نشان دادن و خوش پوشی شما دارد. اگر فردی هستید که به ظاهر و مرتب بودن خود اهمیت می‌دهید حتما یکی از اجزا ثابت لباس‌های شما چه در فصل سرد و چه در فصل گرم سال زیرپوش است. در ادامه به بیان مزایای پوشیدن زیر پوش می‌پردازیم.

پوششی برای زیر لباس‌های نازک

زیر پوش با ایجاد لایه‌ای پوشاننده زیر لباس‌های نازک، بدن شما را می‌پوشاند. به عنوان نمونه بدن خانم‌ها بدون پوشیدن زیر پوش ممکن است نمایان باشد. این موضوع برای آقایانی هم که در فصل تابستان پیراهن‌های نازک می‌پوشند صدق می‌کند. بسیاری از افراد از این قضیه خوششان نمی‌آید و در صدد دیده نشدن بدن و موهای خود هستند. فرض کنید پوشیدن لباس سفید یا روشن که موهای بدن از زیر آن نمایان است! چه صحنه ناخوشایندی خواهد بود! برای جلوگیری از این صحنه می‌توانید زیر پوش بپوشید.

افزایش عمر بیشتر لباس‌ها

درست شنیدید! به دلایل مختلفی پوشیدن زیر پوش مفید است. یکی از این فواید افزایش عمر لباس‌ها است. زیرا به دلیل جذب کردن عرق مانع رسیدن آن به لباس رویی می‌شود و به مراتب تعداد دفعات شستشو لباس کاهش یافته و شما بارها می‌توانید لباس را بپوشید. فرض کنید قرار باشد لباس شما به طور مستقیم با بدنتان در تماس باشد، با عرق کردن به سرعت لباس آن را جذب کرده و روی آن لک خواهد شد. همچنین با چندین بار تعریق و جذب عرق توسط لباس، بدنتان بو گرفته و به لباس نیز منتقل می‌شود. همه‌ این موارد در صورتی که شما زیر پوش بپوشید رفع خواهند شد.

زیرپوش آستین درا

پوشاندن یقه

یکی از مزایای پوشیدن زیر پوش این است که یقه را می‌پوشاند. اغلب خانم‌ها در گرمای تابستان علاقه دارند مانتو یا پیراهن یقه گشاد یا باز بپوشند. به علاوه از دیده شدن یقه خود ناراحت و اذیت می‌شوند. این امر تنها مختص فصل تابستان نیست، بلکه در زمستان نیز پلیورهای زیبایی هستند که یقه‌ بازی دارند و در صورت پوشیدن زیر پوش، مشکلی برای دیده شدن یقه خود نخواهید داشت.

آسایش و راحتی

شما با پوشیدن زیر پوش، حتی اگر لباس‌های رسمی و سختی بر تن کنید، باز هم احساس راحتی خواهید کرد. اگر شما هم جز افرادی هستید که درزهای لباس، زبری و دکمه‌های آن پوست بدنتان را اذیت می‌کند؛ باید از زیر پوش استفاده کنید. این لایه نازک در واقع با لطافت و نرمی خود به شما اجازه می‌دهد هر نوع لباسی را بپوشید.

گرم نگه داشتن بدن در سرما

در صورتی که تعداد لایه‌های لباس بیشتر شوند، بدن گرم‌تر خواهد بود. یکی از مزایای پوشیدن زیر پوش، حفظ گرمای بدن در سرما است.

جلوگیری از بیماری‌های پوستی

گاهی اوقات با عرق کردن پوست بدن مخصوصا ناحیه کمر دچار جوش‌های زیر پوستی می‌شود و این موضوع برای افرادی که در محیط‌های گرم کار می‌کنند و یا رانندگان و کارمندان که زمان طولانی باید به صندلی تکیه دهند بسیار دردناک و اذیت کننده است. پوشیدن زیر پوش به کاهش حساسیت و جوش‌های پوستی کمک زیادی می‌کند. لذا برای افرادی که بیماری‌های پوستی دارند پوشیدن زیر پوش پنبه خالص توصیه می‌شود.

زیرپوش و رکابی

جلوگيري از تماس لباس‌ رويي با پوست

اگر جنس پیراهن شما از مواد مصنوعی باشد یا چندین روز آن را نشسته باشید، می‌توانید برای کاهش تماس لباس با پوست بدنتان از زیر پوش استفاده کنید. در واقع با پوشیدن آن مانعی برای تماس پوست با پیراهن ایجاد می‌شود. البته كه بايد اين نكته را در نظر بگيريد كه به طور كل از پوشيدن لباس چرك و كثيف خودداري نماييد.

ظاهری مرتب با پوشیدن زیرپوش مناسب

برخی اوقات افراد از زیر پوش به عنوان لایه دوم لباس استفاده می‌کنند و در واقع برجستگی‌ها و ایرادات اندامی خود را با آن می‌پوشانند. این کار مي‌تواند باعث افزایش اعتماد به نفس آن‌ها شده و حس بهتری را ایجاد خواهد کرد. در این مورد این نکته را در نظر داشته باشید که زیر پوش سایز بدن شما، سبک و ظریف باشد. در این صورت است که لباس رویی شما مرتب و صاف به نظر خواهد رسید.

روشی اساسی برای جذب کردن عرق بدن

آزاردهنده‌تر از لکه عرق روی لباس چیزی وجود ندارد! فرض کنید قرار ملاقات هم داشته باشید! دیگر بدتر! یکی از مزایای پوشیدن زیر پوش که بسیار اهمیت دارد جذب کردن عرق بدن است. در واقع زیر پوش اجازه نمی‌دهد عرق به لباس شما برسد و آن را لک کند.

این موضوع آن چنان مهم است که برخی از زیر پوش‌ها صرفا برای همین امر یعنی جلوگیری از انتقال عرق روی لباس تولید می‌شوند. این نوع زیر پوش‌ها از مواد خاصی ساخته می‌شوند که جاذب رطوبت بوده و مانع رسیدن آن به لباس رویی خواهند شد.

اگر بر روی لباس شما لکه عرق افتاده، مطلب آموزش پاک کردن لکه عرق از لباس را بخوانید.

شستن لباس

نحوه شستن و نگهداري از زيرپوش

تمیز ماندن پوست بدن  بسيار اهيمت دارد در نتيجه سعی کنید هر روز یا یک روز در میان زیر پوش خود را بشویید تا با این کار به نحو احسن از مزایای پوشیدن زیر پوش بهره ببرید. همچنین آلودگی کم‌تری با پوست بدنتان در ارتباط باشد.

از آنجايي كه معمولا زيرپوش‌ها از جنس نخ پنبه توليد مي‌شوند بهتر است موقع شستوشو از آب بسيار داغ استفاده نکنید. همينطور از آنجايي كه اين مدل لباس‌ها به صورت مستقيم با پوست بدن در تماس هستند در نتيجه موقع شستوشو آن را با لباس‌هاي چرك و جوراب نشوييد.

انواع مدل زیر پوش و مزایای پوشیدن هر کدام

زیر پوش‌ها دارای انواع و مدل‌های مختلفی هستند که با توجه به نیاز و سلیقه افراد انتخاب می‌شوند. همان طور که می‌دانید اغلب زیر پو‌ش‌ها از جنس پنبه بوده و این موضوع روی قیمت آن‌ها تاثیر بسیاری می‌گذارد. جنس پنبه با توجه به داشتن قدرت جذب بالا، نرمی بیش از اندازه و حفظ دمای طبیعی بدن بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. به همین دلیل در انتخاب زیر پوش دقت کنید تا جنس آن از پنبه باشد و شما را از ابتلا به ناراحتی‌های پوستی محافظت کند.

دسته‌بندی زیر پوش بر اساس نوع یقه به گرد، هفت و … و از نظر مدل و طراحی به زیر پوش رکابی، آستین کوتاه، آستین حلقه‌ای و آستین بلند تقسیم‌بندی می‌شود. در ادامه به بیان مزایای پوشیدن زیر پوش در انواع مختلف آن اشاره می‌کنیم:

زیر پوش رکابی

یکی از متداول‌ترین زیر پوش‌ها نوع رکابی آن است که بسیار مورد استقبال آقایان قرار گرفته است. ولی این نوع زیر پوش باعث جذب عرق زیر بغل نمی‌شود و فقط عرق نیم تنه را جذب می‌کند. در صورتی که به ظاهر خود اهمیت می‌دهید باید بگوییم زیر پوش رکابی به دلیل داشتن خطوط از زیر پیراهن شما نمایان خواهد بود و برای دیده نشدن باید لباس ضخیم‌تری روی آن بپوشید. اگر با اين مدل زير پوش راحت هستيد و مشكلي با طراحي آن نداريد مي‌تواند گزينه مناسبي براي شما دوستاران زيرپوش باشد.

رکابی مدل‌ها و انواع مختلفی دارد، در مطلب انواع رکابی مردانه همه آنها را بررسی کرده‌ایم.

زیر پوش آستین‌دار

این نوع زیر پوش دارای دو مدل آستین کوتاه و بلند است. این مدل‌ها به دلیل داشتن پارچه در زیر بغل عرق را به خوبی جذب کرده و برای افرادی که در ناحیه‌ی زیر بغل زیاد عرق می‌کنند بسیار مناسب است.

زیر پوش یقه گرد و یقه هفت

یکی از متداول‌ترین مدل‌های زیر پوش، یقه‌ی گرد آن است که برای لباس‌های رسمی و دکمه‌دار بسیار مناسب خواهند بود. مدل یقه هفت هم بسیار مشابه یقه گرد است.

زیرپوش گنی

زیر پوش گنی

این زیر پوش‌ها مدل‌های متفاوتی دارند که دارای جنس و اندازه‌های مختلفی بوده و اغلب مورد استفاده افرادی قرار می‌گیرند که در ناحیه شکم و پهلو به بافت کشی آن احتیاج دارند. این مدل زیر پوش برای استفاده هر روز نبوده و در جلوگیری از انتقال عرق روی لباس تاثیری ندارد. بیشتر در مواقع خاص از قبیل مهمانی و قرار ملاقات استفاده می‌شود. مزایا و انواع گن های مردانه و همچنین انواع مدل گن زنانه را در مطالب قبل به‌طور مفصل توضیح داده‌ایم.

سخن آخر

امروزه لباس زیر و زیر پو‌ش‌ها در كمد بسياري از افراد يافت مي‌شوند و تعداد آن‌ها ممكن است بيشتر از يكي باشد. در گذشته توجهي به اين نوع پوشش نميشد ولی در حال حاضر به دنیای مد وارد شده است و داراي انواع گوناگون در رنگ‌ها وجنس‌هاي متفاوت در بازار موحود است.

انتخاب خود را بر اساس هدفتان از پوشیدن زیر پوش آگاهانه انجام دهید. در این مطلب درباره‌ مزایای پوشیدن زیر پوش و انواع مدل آن صحبت کردیم. در حال حاضر می‌توانید با داشتن اطلاعات کافی بهترین نوع را برای خود انتخاب کنيد.


0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *