راحتی و سلامتی پوست شما نتیجه بهترین انتخاب‌های شماست. همانطور که می‌دانید انتخاب جنس مناسب از مهمترین مواردی است که در هنگام خرید باید به آن توجه کرد. لباس‌ها و انواع لباس زیر‌ها در جنس‌های متفاوتی تولید و به فروش می‌رسند. هرجنس با توجه به الیاف به کار رفته کاربرد خاص خود را دارد. بسیاری از خریداران معمولا به دنبال جنس‌هایی هستند که بهترین کیفیت ممکن و همچنین احساس راحتی دلخواه را برایشان داشته باشد.

لباس‌های تولید شده از الیاف طبیعی همانند الیاف پنبه که بحث امروز ماست؛ بهترین گزینه برای افرادی است که به سلامت پوست و بدن خود اهمیت می‌دهند. اگر شما هم از طرفداران جنس‌هایی با الیاف طبیعی هستید تا انتها همراه ما باشید.

پارچه های رنگی

پارچه پنبه‌ای با الیاف طبیعی و ویژگی‌های آن

بیشتر خریداران در قبال هزینه زیادی که می‌پردازند طبیعتا خواهان بیشترین کیفیت نیز هستند. اما شاید آنطور که باید و شاید با ویژگی‌های محصولی با کیفیت دلخواه آشنایی زیادی نداشته باشند. برای همین ما در کنار شما هستیم تا بتوانید بهترین انتخاب ممکن را رقم بزنید.

لباس‌هایی که از الیاف طبیعی مثل نخ، پنبه، بامبو، کتان و… تولید می‌شوند، معمولا بهترین گزینه برای خرید هستند. اما چرا باید بیشتر به سمت چنین جنس‌هایی برویم؟

تفاوت این نوع الیاف با دیگر الیاف مصنوعی چیست و چه ویژگی‌هایی دارند؟ از ویژگی‌های لباس‌های تولید شده از الیاف طبیعی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. نرمی و لطافت دلخواه
  2. بدون ایجاد حساسیت
  3. مناسب برای پوست‌های حساس
  4. جلوگیری از عفونت‌های متفاوت
  5. مقاوم در برابر شست و شو

تمامی موارد بالا ویژگی‌هایی است که یک لباس مورد قبول و با کیفیت را به شما ارائه می‌دهد.

همچنین از آنجا که پارچه پنبه‌ای از سالیان گذشته تا به امروز همچنان مورد استفاده قرار گرفته و کیفیت خود را حفظ کرده است؛ در نتیجه خرید لباس‌هایی از این جنس را بیشتر از هر جنس دیگری به شما پیشنهاد می‌کنیم.

پارچه پنبه ای

لباس زیر پنبه‌ای

از آنجا که طی مدت زیادی از روز لباس زیر به تن دارید، در نتیجه راحتی  و سلامتی پوست شما با جنس لباس رابطه مستقیم دارد. پس بهتر است در هنگام خرید لباس زیر مرغوب ترین جنس‌ها را انتخاب کنید.

از بهترین جنس‌های موجود در بازار می‌توانیم به لباس‌هایی که از الیاف طبیعی مثل پنبه تولید شده‌اند به شما پیشنهاد دهیم. لباس‌زیر‌های پنبه‌ای به دلیل داشتن بافت نرم و لطیف از کیفیت بالایی برخوردار بوده و هنگام پوشیدن احساس راحتی و نرمی خاصی را به شما منتقل می‌کنند.

لباس‌هایی با الیاف طبیعی به دلیل کیفیت زیاد نمی‌توانند قیمت خیلی ارزان داشته باشند. برای همین اجناسی با قیمت خیلی پایین و همچنین کیفیت نامطلوب که به عنوان الیاف طبیعی به فروش می‌رسند، فقط جیب خریداران را خالی می‌کنند.

دقت داشته باشید هیچ لباس تولید شده از پنبه و دیگر الیاف‌های طبیعی قیمت بسیار ارزانی ندارد و بی‌کیفیت بودن جنس در پشت قیمت‌های به ظاهر مناسب پنهان می‌شود؛ به عبارتی هیچ ارزانی بی دلیل نیست.

شورت پنبه ای

انواع لباس زیر پنبه‌ای

لباس زیر‌های پنبه ای در مدل‌هایی مانند: شورت پنبه‌ای، زیرپوش‌ها، ست‌های فانتزی، پیراهن‌های شب و… تولید می‌شوند. اگر شما هم لباس‌های پنبه‌ای را بیشتر از دیگر جنس‌ها می‌پسندید، در ادامه همراه ما باشید تا به معرفی و توضیح بخشی از آنها بپردازیم.

سوتین‌های پنبه‌ای

ازآنجا که در طول روز زمان زیادی لباس زیر به تن داریم، بدون شک می‌توان گفت جنس سوتین‌ها تاثیر زیادی در سلامت بدن دارند، مخصوصا برای افرادی که در معرض بیماری‌هایی مثل سرطان سینه هستند.

سوتین‌های پنبه‌ای بدون اسفنج و جک با درصدی بالایی ازپنبه تولید می‌شوند که در نتیجه احساس راحتی بی نظیری را برای شما به همراه دارند، اگر در طول روز زمان زیادی از لباس زیر استفاده کرده و به سلامتی خود اهمیت می‌دهید، استفاده از سوتین‌هایی با الیاف پنبه به دلیل نرمی و راحتی و همچنین تاثیر مثبتی که در سلامت بالاتنه دارند بهترین گزینه برای شماست.

شورت پنبه‌ای

شورت‌ها جز آن دسته از لباس زیر‌هایی بوده که در انتخاب جنسشان بیشتر از دیگر لباس‌ها باید دقت کرد. مدل‌هایی که از الیاف مصنوعی و رایج ترین آنها پلی‌استر تولید شده به ندرت پیشنهاد می‌شود.

شورت‌هایی که از الیاف طبیعی مثل پنبه تولید می‌‌شوند به دلیل جذب رطوبت، عدم خارش، جلوگیری از بیماری‌های عفونی و پوستی و دیگر موارد بهترین گزینه برای افرادی است که همیشه به سلامت اندام خود اهمیت می‌دهند.

از دیگر مواردی که باعث محبوبیت این محصول به نسبت دیگر مدل‌ها شده می‌توان به قیمت مناسب و همچنین مقاوم در برابر شست و شو اشاره کرد.

 زیر‌پوش‌های پنبه‌ای

همه ما دوست داریم زمانی که لباس مورد نظر خود را می‌پوشیم بیشترین احساس راحتی را داشته باشیم. که در نتیجه آرامش خاص خود را به همراه دارد. وظیفه تجربه این احساس آرامش جسمی و روحی را زیر‌پوش‌های پنبه‌ای به عهده دارند.

داشتن چنین حسی با جنس‌زیرپوش ما در ارتباط است، لباس‌هایی که با درصد بالایی از پنبه تولید می‌شوند تمام نیاز‌‌هایی که باید را برای ما فراهم می‌کنند، همچنین در کنار ویژگی راحتی و عدم خارش و حساسیت، باعث می‌شوند لباس رویی شما تن خوری جذاب و خوش فرم داشته باشد.

با خرید زیر‌پوش‌های پنبه‌ای در روز‌های گرم عرق سوز نشده و دچار حساسیت‌های پوستی نمی‌‌شوید. همچنین از آنجا که پنبه از معروف و محبوب ترین الیاف‌های طبیعی است در نهایت محصولی با کیفیت عالی را برای شما به همراه دارد.

مزایای پارچه‌های پنبه‌ای

پارچه‌ها را می‌توان به دو دسته تقسیم کرد، آنهایی که از الیاف طبیعی تولید شده و آنهایی که از الیاف مصنوعی در تولید آنها استفاده شده است. اما چرا مردم بیشتر به دنبال لباس‌هایی از جنس نخ و پنبه هستند؟

در گروه دوم موادی مثل پلاستیک، پلی‌استر و دیگر الیاف‌های مصنوعی باعث می‌شود که لباس شما کیفیت خود را زودتر از آنچه که باید از دست بدهد و همچنین حساسیت و خارش‌های زیادی را برایتان ایجاد می‌کند.

در مقابل این جنس، لباس‌هایی تولید شده از الیاف طبیعی قرار می‌گیرند. همانطور که می‌دانید پارچه‌های پنبه‌ای به دلیل مزیت‌های زیادی که دارند همیشه جز اولین انتخاب خریداران است که در ادامه به توضیح آنها می‌پردازیم.

این نوع پارچه‌ها با بهره‌مندی از مواد موجود در طبیعت تولید می‌شوند؛ به عنوان مثال الیاف‌های ابریشم، پنبه، و در مواردی چرم در روند تولید آنها نقش داشته که مزیت‌های خاص خود را دارد.

زمانی که جنس پارچه لباس شما از پنبه است در واقع بخشی از طبیعت را به تن دارید. به همین دلیل نرمی و راحتی لباس را به خوبی لمس می‌کنید. همچنین از آنجا که چنین پارچه‌های پنبه‌ای از کیفیت بسیار بالایی برخوردارند بدون هیچ نگرانی می‌توانید آنها را بشویید بی آنکه به سادگی آسیب ببیند.

طبیعی و ارگانیک بودن هرچیز می‌تواند مهم‌ترین دلیل بر انتخاب آن محصول باشد. متریال پارچه‌های پنبه‌ای نیز با الهام از مواد لطیف موجود در طبیعیت بهترین کیفیت ممکن را به شما ارائه می‌دهند.

پارچه پنبه ای قهوه ای

تفاوت بین پارچه‌های نخی و پنبه‌‌ای

همانطور که گفتیم نخ و پنبه از مواد الیاف‌های طبیعی هستند. اما ممکن است برای شما سوال باشد از آنجا که هردوی آنها جز مواد طبیعی بوده پس چه فرقی بین آنهاست؟

تمامی پارچه‌ها از نخ تولید می‌شود. اما جنس الیاف نخ به کار رفته، نوع پارچه نهایی را مشخص می‌کند. در واقع برای تولید تمامی لباس‌های شما از نخ استفاده می کنند اما مسلئه مهم جنس نخ مربوطه است.

اصطلاحا زمانی که می‌گوییم پارچه‌های نخی، اغلب منظور ما پارچه‌ای است که الیاف پنبه بیشتری در بافت آن پارچه وجود دارد. اکثر افراد این دو اصطلاح را به جای یکدیگر بکار می‌برند. و زمانی که نخ به کار رفته از الیاف طبیعی مثل پنبه، ابریشم، کتان و… باشد آن پارچه را پارچه نخی می‌گویند.

نخ مواد پایه و اصلی تمامی پارچه‌ها بوده و جنس پارچه به نوع نخ استفاده شده بستگی دارد. به عبارتی عنوان نخی صفتی برای تمامی پارچه‌هاست که از هر نوع نخی تولید شده اند.

نخ

معایب لباس‌های پنبه‌ای

از آنجا که مزایای چنین پارچه هایی را مرور کردیم به معایب آنها نیز می‌پردازیم. هر محصولی علاوه بر مزایایی که به همراه دارد، معایب خاص خود را نیز دارد. این شما هستید که با مقایسه مزایا و معایب محصول با استفاده‌ی خود در مورد انتخاب یک محصول تصمیم می‌گیرید. در مورد معایب پارچه‌های پنبه‌ای می‌توان گفت:

  1. آبرفت بیشتر به نسبت دیگر الیاف‌ها
  2. وارفتگی زیاد بعد از استفاده و شست و شوی زیاد
  3. رنگ دهی در هنگام شست و شو
  4. قابلیت چروکی زیاد به نسبت دیگر جنس‌ها

پارچه پنبه ای

راهنمای تشخیص پارچه‌های پنبه‌ای

از آنجا که محصولات پنبه‌ای از بهترین و محبوب‌ترین گزینه‌های موجود در بازار هستند؛ چگونه می‌توانیم جنس اصل آنها را از دیگر اجناس تشخیص دهیم؟

تجربه در هر بحثی حرف اول را می‌زند. زمانی که تجربه‌های زیادی در خرید داشته و به اصطلاح جنس پارچه‌ها دستتان بیاید راحت‌تر از قبل پارچه‌های پنبه‌ای را تشخیص می‌دهید.

مورد دیگر توجه به براق یا مات بودن پارچه است. الیاف پنبه مات می‌باشد و پارچه‌های پنبه ای براق و صاف نیستند. دقت داشته باشید معمولا پارچه‌هایی براق هستند که پلی‌استر و دیگر الیاف مصنوعی را در خود جای دادند.

همچنین پارچه‌های پنبه‌ای بر خلاف پارچه‌های با الیاف کشی مصنوعی، قابلیت کشسانی خیلی بالایی ندارند.

سخن پایانی

اگر سلامتی و راحتی در هنگام پوشش برایتان مهم است، سعی کنید بیشتر لباس‌هایی را انتخاب کرده از از الیاف طبیعی مثل پنبه، ابریشم و… تولید شده‌اند. در مورد لباس‌هایی با جنس نخ و پنبه تردید نداشته باشید و فراموش نکنید که ما چیزی به نام پارچه‌های نخی نداریم. بلکه نخ مواد اصلی تمامی پارچه‌ها بوده و بهتر است با عنوان پارچه‌های پنبه‌ای، کتان و… آنها را بشناسیم.

ممنون که تا انتها همراه ما بودید.


0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *